Drottning Bore (eller nåt)

God morgon! Åhh vad helgerna går snabbt nu. Fredagkvällen ägnades åt att sy klart klänningen, lördagen ägnades åt sömn och partaj och igår stod städning och lätt baksmälla på schemat. Så himla skönt att komma ikapp lite hemma - och nödvändigt eftersom jag får finbesök norrifrån till helgen :-)
 
Stort tack till K&M för en trevlig fest i lördags!! Det var maskerad med valfritt tema - inte nödvändigtvis Halloween. Jävligt kul att se alla outfits. Några var halloweenigt läskiga, medan andra var charmigt söta. Björnligan var på besök. Ekorren från IceAge. En glasstrut och kakmonstret. Duffman. Caecar med matchande dam. För att nämna några.
 
Nope. Inte gravid. Kombinationen dålig hållning och något kilo för mycket bara...
 
Så här blev min maskeraddräkt till slut. Inspirationen kommer från häxan i The Lion, the withch and the wardrobe, Och Roger Pontare när han framförde Silverland i Mello för ett gäng år sedan.
 
Allt är egengjort. Tiaran skapades med hjälp av snöflingor och en pysslares bästa vän: limpistolen. Klänningen har jag sytt själv. Utan mönster. Vilket var väldigt modigt eftersom jag är en sån som kan fålla gardiner med häftapparat ibland...  Sjalen/manteln utkämpade jag ett litet krig med. Det var ett helvete att sy i tre tyger med så olika tjocklek, stretchighet och "konsistens". Men till slut så blev det i alla fall någinting. 
 
 
Denna bild fick ni se redan i lördags. Men den visar materialen lite bättre. Får se om det är någon som har nån bättre bild på mig, jag missade helt att vara fotomodell ;-)
 
 
Roger Pontare. Denna pipa. Denna fantastiska pipa. Denna fantastiska låt. (undra om det verkligen ÄR obligatoriskt med en tonartshöjning i melodifestivalen? Tonartshöjningen är i alla fall jävligt snygg i Silverland!)
 
Har ni firat Halloween i helgen? Klätt ut er? Lagt ut bilder på bloggen? Peppra mig med länkar, jag är ju nyfiken - men har inte hunnit med bloggrundan på mååånga dagar nu, så jag har missat... En outfit som jag INTE missat är dock Nillis. Har bara ett ord: WOW. Kila över till henne och spana HÄR!
 
Ha en bra dag!

Kommentarer
Karin säger:

Tack själv!Försökte använda mig av ditt trollspö igår, så städningen skulle gå lite snabbare. Hjälpte föga... =)

Svar: Haha ja tyvärr är det trollspöt enbart avsett för att skapa snö. Hjälpte föga på den punkten med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 07:03:22
Therese Bjärstig säger:

Läckert!!! Här nöjde vi oss med var sin häxhatt till barnen, å själv behöver jag ingen utstyrsel enl maken för jag går som häxa året runt ;-P he, he!
Önskar dig en fin måndag!

Svar: Haha så vänligt av honom! Om det inte var sagt med ett leende, en klapp på rumpan och en puss så förtjänar han spöstraff ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 07:13:14
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Nilli säger:

Supersnyggt, älskar tiaran! Jag har också varit sugen på att göra något liknande nån gång. Drömmen hade varit att ha en jul/vintermaskerad (fast då skulle jag nog vara Cindy Lou Who!) tyvärr är de flesta av våra vänner inte lika galna i att klä ut sig, så jag drar mig för att anordna maskerad.

Min kostym från i år har du ju sett, hade ormskinnskorsett, ormskinnskjol och glansiga leggings samt svarta 15cm klackar också, I was smoking! ;) Jag gjorde ett inlägg för ett tag sedan med gamla Halloween-outfits också... ;)
http://ximasbynilli.blogspot.com/2013/10/mina-gamla-halloweenkostymer.html

Svar: Åhh vilken underbar idé med vintermaskerad! Men visst är det som du säger, maskerad är bara kul om gästerna går in för det. Och helst vill man ju ha den där perfekta lokalen som matchar temat också - för nånstans har man (i alla fall jag) den där perfekta drömbilden som man får från film. Det är liksom inga soffor och sånt i bakgrunden som inte matchar maskeraden haha
Det låter verkligen som en helt grym outfit!! Men med dom klackarna, satt du bara och var snygg eller kan du röra dig i såna?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 07:45:07
Bloggadress: http://ximasbynilli.blog
Melody and M.E säger:

Så fin du är! Tomtens dotter i vinterskrud kan ju bara gillas!
Här blev det den vanliga gamla peruken och häxhatten!
Kram M.E

Svar: Tack!!! Och en vanlig häxhatt är inte att förakta det heller :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 08:37:06
Bloggadress: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Jessica säger:

Tjusigt! Jag önskar att jag själv var sådär kreativ när det kommer till att klä ut mig.

Svar: Tack! Spana runt nu vettja... Så har du lite inspiration till nästa år :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 12:37:48
Bloggadress: http://www.babyitscoldoutside.se/
Victorias Jul säger:

Vad duktig du är, det blev en jätte fin dräkt

Svar: Tack Victoria!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 14:16:36
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Linda / Candy Christmas säger:

ja vad jag var har du ju sett... skitskoj hade vi.

2013-11-04 | 18:43:15
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Linda / Candy Christmas säger:

Förresten hade du sytt en jättefin dräkt.. grymt impad.

Svar: Tack Linda!!! Jag är lite impad själv om man får säga så :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-04 | 18:43:49
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Nilli säger:

Jag hade bara klackarna på mig på krogen. Jag kan dansa i 15 cm klackar 3-4 timmar, beroende på hur bra musiken är! Jag har ALLTID med mig platta skor att gå hem i! ;)
Och tack för omnämnandet, förresten, jag missade visst det när jag läste ditt inlägg första gången...

Svar: Shit! På den tiden jag OFTA gick i klack var de högsta ändå max 10 cm... Nu har jag problem med fötterna så det är converse med extra iläggssulor (eller de extremt sexiga foppatofflorna om jag är hemma) som gäller. Kan säga att det kanske inte var helt klockrent med vita converse till min Halloweenoutfit haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-05 | 16:35:12
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Josefine säger:

Åh, Roger pontare.. Det väcker fina minnen. Vad duktig du är med dräkter, själv är jag väldigt fantasilös med sådant, haha. :)

Svar: Pontare är KUNG.
Och tack :-) Jag är nöjd i år måste jag säga!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 16:01:40
Bloggadress: http://tusenjuleljus.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback