Årets julvärd är... Petra Mede

Hej på er! Här har det ekat tyst på förmiddagen och det beror på att jag ligger hemma i soffan och mår skräp. Har inte känt mig pigg under hela veckan... Igår sov jag 10 timmar på soffan, sen kravlade jag mig in i sängen och sov 10 timmar till. Bloggen är inte riktigt högsta prio just nu.
 
 
Men idag är jag vaken. Det betydde att jag kunde se presskonferensen där SVT presenterade Årets julvärd. Petra Mede. Jag vet inte... Lätt skeptisk måste jag säga. För mig ska julvärden utstråla värme, medan Petra mer utstrålar en humoristisk elakhet. Inget som jag förknippar med julvärden. Men vad sjutton... För mig spelar det ingen roll - enda gången vi ser på julvärden är de där minutrarna innan Kalle Anka och det är egentligen lite skit sak samma vem som sitter där.
 
Ikväll drar jag vinnaren av LEGO-kalendrarna. Håll en tumme, och titta in lite senare. Kanske har just DU vunnit?

Kommentarer
Charlie CS - Kulturtant som cramas säger:

NEEEEJJ!

Vad är det med Petra och SVT har dom fått dille på henne eller har hon någon slags hake på chiferna?
hemskt hemskt hemskt!

Svar: Haha du är ungefär så odiplomatisk som jag kände för att vara :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 12:52:41
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Erik säger:

Jag tror att det kan bli riktigt bra med Petra Mede som julvärd. Jag tycker att hon är rätt rolig i allmänhet så hon lär klara detta uppdrag galant. Det är min åsikt i alla fall :)

Svar: Kul att höra någon som går emot klagokören :-)
Och för några år sedan, när Lisbeth Åkerman utsågs till julvärd, var rösterna ganska onådiga innan. Men när julafton väl passerats hyllades hon. Så jag håller tummarna för att Petra kan göra en Lisbeth
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 14:34:50
Bloggadress: http://www.julenstraditioner.se
Chanette G Andersson säger:

jag håller faktiskt med dig där... petra e rolig men sarkastisk.. det e hennes image och ja jag gillar det MEN som julvärd nej..
känns inte riktigt som det passar med sarkastisk rolig då...

Svar: Nej, men jag hoppas ändå att hon kan överraska...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 14:43:26
Bloggadress: http://chanette.blogg.se
Julpussar säger:

Jag gillar hennes humor i lagom doser, men vet inte riktigt om hon fixar rollen som julvärd. Det återstår att se...
Men som du skriver, det är inte många minuter av julvärden man hinner se, det är ju Kalle som är det viktiga! :)

Svar: Håller med. Och efter Kalle brukar vi slå av TVn, så det spelar liksom ingen roll för mig personligen...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 15:07:24
Bloggadress: http://www.julpussar.wordpress.com
Helena - amelia.se säger:

Halloj där! Åh nej vad tråkigt. Inte bli sjuk nu när det börjar dra ihop sig. Hoppas du kryar på dig i alla fall till granvernissaget!!!

Såg du mitt mejl om julbloggsträffen? har inte fått svar från nån så jag vet inte om det kom fram eller om det blir nån träff, inte hört något...

Hoppas som sagt att du blir frisk så vi ses bland granarna nästa vecka.

KRAM!!

Svar: Jo, men jag tänker bli frisk snart! Det finns inget alternativ. Idag ska jag bege mig ut på äventyr - kylskåpet innehåller ingenting som jag vill äta (gorgonzola och kapris är inte vad jag längtar efter efter några dagars magsjuka så jag MÅSTE till affären...)
Tills det är dags för granar så är jag definitivt frisk. Hoppas att sonen är på humör för äventyr så att vi ses!

KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 17:25:47
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jag önskar jag var Petra mede ;-) Men jag håller med dig där. Det är faktiskt inte första personen som dyker upp i tankarna när det gäller val av julvärdar.

Krya på dig sötnos! Hoppas du är på benen snart. Och sov! Sov så det knakar. Det brukar hjälpa!

Svar: Bara så att du vet det, Ann-Sofie, så är du MYCKET roligare än Petra Mede! Jag har aldrig garvat så att jag nästan kissat på mig av något hon sagt, men det har varit nära många gånger när jag läst dina inlägg!
Och tack. Gör mitt bästa. Idag ska jag bege mig ut på äventyr - jag är HUNGRIG och måste således pallra mig iväg till affären. Grönmögelost och kapris finns i kylen, men det är det sista jag är sugen på....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 17:54:44
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Linda / Candy Christmas säger:

Citerar dig:
För mig spelar det ingen roll - enda gången vi ser på julvärden är de där minutrarna innan Kalle Anka och det är egentligen lite skit sak samma vem som sitter där.

Exakt så är det.

Svar: Ibland säger jag smarta saker :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 19:03:53
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Sara på Vardag.nu säger:

Nej för tusan. Stora tummen ner för Petra som julvärd!

Svar: Är beredd att hålla med... :-/
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 21:59:11
Bloggadress: http://vardag.nu
Nilli säger:

NEJ! Jag har aldrig förstått mig på Petra Mede, hon är ju inte alls rolig! Hon måste ha nån hållhake på SVT eller nåt! Först Melodifestivalen, sen ESC (även om jag får erkänna att hon var betydligt bättre än programledarna brukar vara i det programmet, yeah, jag är esc-nörd!) och nu julvärd, wtf?! Jag fattar verkligen inte hur någon kan tycka att hon är bra. Hatar hur hon ARTIKULERAR så fort hon öppnar munnen. Nej, jag är inte alls nöjd, men det kommer inte påverka mitt (eventuella) tv-tittande på julafton...

Svar: Håller med dig i allt du säger. Förutom om ESC, där har jag ingen åsikt. Då var jag i Las Vegas :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-22 | 23:48:49
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Lillgarden säger:

Får hålla med dom på jobb där.. Årets julvärd ska vara en mysgube eller en mysgumma.. Ser inte PEtra som en mysgumma...
Men vi får se den dagen det beger sig :)

Svar: Mmm. Men det kanske har tagit slut på mysgubbar och mysgummor? Näe. Jag tror inte det.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 11:16:28
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Tomtenissan säger:

NEJNEJNEJ....

Fy, har helt missat den infon men när jag såg bilden fick jag en rysning genom kroppen och inte en trevlig sådan. :/ hon passar inte som julvärd helt enkelt.

Svar: Förlåt... Skjut inte budbäraren ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 12:45:10
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Lillgarden säger:

Sv: vi på jobb hade hoppats på mysgubben nummer ett: Måns!

Svar: Han skulle helt klart funka som julvärd :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 19:02:53
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Lillgarden säger:

Sv: han skulle helt klart funka på alla plan! :)

2013-11-25 | 07:00:54
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Tomtenissan säger:

Sv: Haha...näe, blev bara lite besviken när jag såg att det blev hon. :/ Menmen...som du skrev, man ser ju inte så mycket av henne. ;)

Svar: Och det året Lisbeth Åkerman utsågs till julvärd så var det ju ganska mycket negativt snack innan. Sen hyllad. Så jag hoppas på något sånt (även om jag tvivlar)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:56:35
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback