Välkommen lördag!

Äntligen helg! Solsken och vackert väder och ledighet och bara bra! Denna helg kommer att ägnas åt kaoset som kallas hem. Just den lilla detaljen kanske inte är så underbar, men gud så skönt det kommer att bli när det är klart.
 
Köket har redan lämnat kaoset. Snögubbarna är borta. Nu är det dags att släppa in färger och ljus istället. Tvätta fönster skulle kanske kunna vara en bra idé men det får vänta.
 
 
Hittade en härlig bricka på Indiska som fick följa med mig hem. Den passar finfint eftersom min turkosa period fortsätter. Turkosa gardiner till köket vore trevligt också, jag får se om jag hittar några billiga.
 
Ska jag berätta en hemlis? Jag har fortfarande inte stökat undan julen. Eller så här: Allt åkte bort direkt efter nyår. Men det flyttade bara in till pysselrummets skrivbord. Där står det fortfarande, för på något underligt vis har det inte packats ner i kartonger och tagit sig till förrådet. Måste verkligen lära mig några av Molly Weasleys hushållstrollformler...
 
Men det ska jag ta tag i nu. Med dörren till uteblatsen på vid gavel så kanske det inte kommer att kännas så jobbigt? Önska mig lycka till!

Kommentarer
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Äh det är ju snart jul igen;) Låt det stå kvar:)

Svar: Haha nja... Nu är det undanpackat :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-09 | 19:25:00
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Johanna säger:

Älskar turkost, men har inget i hemmet just nu. Funderar på om det kanske är dags för de ljusgröna vårgardinerna i köket snart. Längtar efter vår!

Svar: Mmm men det är vår nu. Även om den metrologiska definitionen inte uppfylls och det är kallt som bara den, så är det ändå vår. Det har jag bestämt. (Det är dock väldigt kallt med Converse, men jag kämpar på...) Kör på du med. Självlurendrejeri är bra saker :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-10 | 07:51:08
Bloggadress: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Lillgarden säger:

Vilket fint durkslag! Var har du hittat det?
Indiska är en väldigt underskattad affär vad gäller heminredning... Ofta hittat roliga snygga saker där!

Svar: Durkslaget? Jag köpte det på Åhlens för ungefär ett år sedan. Sån härlig färgklick :-) Och jag håller fullständigt med dig om Indiska. De har mycket roliga detaljer :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-10 | 20:53:16
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback