Pimp my jordgubbe!

Det ser ju så gott ut! Röda, stora, vackra och med en försmak av sommar. Men helt ärligt så är de där importerade gubbarna man kan shoppa nu inte så himla goda. De smakar mest vatten om man ska vara ärlig. De behöver lite hjälp på traven.
 
 
Enklast möjliga: Skiva jordgubbar och lägg dem i en skål. Pudra varje lager med liiiite florsocker - vi ska inte skapa nån sockerbomb, utan bara locka fram smakerna. Häll sedan på en matsked Cointreau. Låt stå ca 30 minuter. Är det barn som ska äta? Strunta i likören och pressa över en halv apelsin istället.
 
Mer behövs inte för att det ska smaka så mycket mer :-)

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Ska testas.. fast dom vi köpt har varit ovanligt goda, faktiskt.

2013-03-20 | 13:36:56
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback