Och sen var det den lilla detaljen...

Som född och uppvuxen i norrland är jag van vid snö. Efter 15 år i Stockholm är jag fortfarande van vid snö. Det snöar nämligen varje vinter. Ibland mer, ibland mindre. Det borde inte vara förvånande? Och eftersom det har kommit rätt mycket snö i vinter så borde det inte vara förvånande att det fortsätter att snöa?
 
Det verkar det vara. Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen: Snöröjningen i Stockholmstrakten är under all kritik. Igår var tanken att jag skulle på keramiken. 17:40 var jag i Solna C. Bussen till keramiken skulle gå 17:38 men var försenad till 17:44. Skyndade mig in till 7eleven och shoppade en macka. Kommer ut och ser att bussen är försenad till 17:56. Springer och tar ut pengar. 18:02. Suck. 18:10 börjar jag förstå att det ser mörkt ut. Och börjar fundera på om jag kommer att ta mig hem efter keramiken över huvudtaget... Bestämmer mig för att se vilken buss som kommer först, den som går hem till mig, eller den som går till keramiken.
 
18:25 kom jag på en buss. Hemåt. Den borde ha gått 17:55 eller nåt i den stilen. Det borde även ha gått en buss en kvart senare. Det ska det nämligen göra, gå en buss i kvarten. Både hem till mig och till keramiken.
 
Behöver jag tala om att jag var både sur och frusen när bussen kom? Speciellt när bussen som redan är en halvtimme försenad parkerar vid hållplatsen bredvid, skyltad och klar, och chauffören sitter i bussen. I 10 minuter? Behöver jag säga att man blir ännu mer irriterad av att stå och titta på den? Kan man inte fylla i körjournaler eller vad det nu handlar om på rätt hållplats och med passagerare i bussen så att man i alla fall får vara inne i värmen? Men sånt kan man ju inte fråga om med risk för att bli avvisad av bussen av väktare... Ni minns väl hur det gick förra gången jag ifrågasatte en försenad buss? Om inte: läs HÄR
 
Håll en tumme för att jag kommer iväg ikväll... Ok?

Kommentarer
Mathilde säger:

Håller tummarna. =P

(Har du lust att göra ett bloglovin byte? Ha en bra dag. =D)

2013-01-17 | 08:36:34
Bloggadress: http://carmenmathilde.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback