Ny vecka, nya tulpaner!

Det är något speciellt med tulpaner. Det är vår. Och det är något speciellt med att unna sig själv saker som är "totalt onödigt" eller vad man nu ska säga. Men å andra sidan: det är aldrig onödigt att unna sig saker som gör att man ler. Även om det är lätt fånget, lätt förgånget.
 
 
I lördags slog jag till på stort. Trettio tulpaner fick det bli denna gång. För att matcha gardinerna i köket :-) Och snögubbarna får hänga kvar ett tag till. Men norrmännen har hotat med plusgrader under denna vecka, vi får väl se hur det blir...
 
 
Ha en riktigt bra vecka!

Kommentarer
Lillgarden säger:

Tulpaner är verkligen underbara...

Svar: Oh ja! Och de ger mig hopp om våren. Dessa står fortfarande fint, trots att det var "mataffärstulpaner" som jag köpte i lördags. Glad!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-28 | 12:56:58
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Helena säger:

Erica! Tänkte på dig förra veckan då jag såg att du hade namnsdag så här kommer en sen hälsning: Gratis i efterskott :)
Härligt att se att du bloggar vidare. Jag kommer med glädje följa dig genom våra varma månader också.
Kram!

Svar: Tack för det :-)Ja, vad tusan, jag kör vidare. Verkar dumt att sluta när jag har kul haha. Hur har det gått för er med lyan? Allt klart, och snart flytt på gång?

Såg du smörgåstårtan förresten? http://tomtensdotter.se/2012/december/konvertera-julresterna-till-en-finfin-smorgastarta.html Kan ju inte stoltsera med att ha gjort den själv, men jag har i alla fall publicerat ett recept haha.

KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-28 | 15:38:41
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Linda/Candygirl säger:

kan inte annat än hålla med. undra hur mycket tulpaner svenskarna köper under en säsong???

Svar: Många....... :-) Och det gör vi rätt i!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-28 | 16:16:00
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Tulpaner är verkligen väldigt fina! För exakt ett år sedan gick jag på en blomstermarknad i Amsterdam och tittade på påsar med tulpanlökar. Blommorna på bilderna var fantastiskt fina. Tyvärr kändes det inte som nån vits att köpa då, vi skulle flytta till vårt hus först 2½ månad senare :( Men mamma fick i för tidig födelsedagspresent och någon av dem blommade förra året :)
Om du funderar på att åka till Amsterdam någon gång, passa på på våren. Det ska finnas en park inte så långt från Amsterdam där det blommar tusentals tulpaner! Kan ha varit så mycket som 40 000...

Svar: Åh vad härligt att vara i Amsterdam på våren. För jag antar att det ändå hade börjat bli vår där då?
Skulle verkligen vilja åka dit. Och din mamma måste ha blivit glad.

Såg ett reportage från nån slottspark (?) någonstans här i Sverige där det också var galet mycket tulpaner och andra lökväxter. Det är så galet snyggt. Och lite vilt och galet.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-28 | 19:45:50
Bloggadress: http://pysselmani.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Tulpaner är bara onödigt om man köper dem till någon annan;) Inte till sig själv:)
Jättesöta små gubbar!

Svar: Gillar den filosofin! Jag köper det rakt av :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-28 | 21:21:59
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback