Mat enligt Kajsa Warg-metoden

Man måste ju äta även när orken tryter, tiden är knapp och kylskåpet är tomt. Men även en tom kyl innehåller ofta en del roligheter. Eller som Anna/Frostrosor sa för nån vecka sedan: Det händer ALDRIG att det är lampan ensam som håller ställningarna i vårt kylskåp. I min kyl kan det iofs hända att lampan enbart har sällskap av soya och marmelad, men det är inte ofta :-)
 
 
Så här blev min senaste Kajsa Warg-middag: Pasta som kokas med en buljongtärning. När pastan är kokt så ska en del av buljongen hällas av, men spara så mycket som krävs för själva soppan. Blanda i en rejäl sked pesto och lite strimlade sockerärtor. Toppa med mera pesto och hyvla över ost. Jag hade en chilicheddar i kylen som har en härligt orange färg och smakar alldeles underbart.
 
Med andra ord: det gick ingen nöd på mig. Och gott blev det.

Kommentarer
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Kajsa Warg metoden, coolt;)

2013-01-19 | 15:03:30
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Anonym säger:

Var med på veckans bloggi min blogg, skulle vara jätte kul om du var med:)

direkt länk: http://barasandrras.blogg.se/2013/january/veckans-blogg.html#comment

2013-01-19 | 23:16:12
Anne säger:

Ah! Upphör aldrig att inspireras av dig!
Vet inte om du missat min kommentar för några dagar sedan? Jag har lagt in en bild på min blogg (enda sättet jag kom på för att visa dig), ville bara visa min favoritjulgransfot som min kära far gjort.
Btw. Jag finns på fb med ;) Natasha Anne Påhlsson
Kram

Svar: HejFörlåt att jag är så seg på att svara - har varit inne i en period när bloggen varit lågprio...
På tal om fb så håller jag på att ordna en fb-sida för bloggen :-)

Ha en fin helg! Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-20 | 11:04:00
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback