Som vackrast i galet tillstånd!

De nästintill obligatoriska torsdagstulpanerna är som allra vackrast några dagar senare. När de slagit ut för fullt och inte är så där perfekta längre. Utan snarare ser ut som om de knaprat både vitaminer och lyckopiller...
 
 
Röda tulpaner pryder vardagsrummet. Första blomsterkvasten jag någonsin fått på Alla Hjärtans Dag :-)
 
 
I köket är det gult och lila som gäller. Gillar färgkombinationen trots att Färjestad numera spelar i grönt :-)
 
 
Det är så kul ett par dagar senare. I torsdags var både de gula och de lila tulpanerna knoppiga. Idag behåller de lila fortfarande sin knoppiga form, men har skjutit iväg på höjden. De gula har inte vuxit på höjden, men blivit galna. Underbart.
 
Måndag och ny vecka. Hoppas att denna vecka blir lite lugnare än den förra... Önskar er alla en bra start på veckan!

Kommentarer
Anonym säger:

Jag har rosa tullisar just nu... jättefina.

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-18 | 09:56:32
Sockenvägens Söta säger:

Härligt med tulpaner, men jag gillar dem nog bäst då de är knoppiga... Å ja, vilekt bra tips med dubbla almenackor, hade verkligen behövs då Luran nu kompletterar boges feber med kräksjukan, så näe, det blev inget jobb för mig i dag :-/ Tyyyypiskt! KRAM

Svar: Du får dubblera från och med nu? Usch, det ser inte ut som att ni har det toppen! Skickar lite kramar till er hela högen!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-18 | 10:16:19
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Tulpaner är verkligen riktigt fina! Hade varit väldigt roligt om jag köpt tulpanlökar i Amsterdam förra året och kunnat se fram mot dem i trädgården i vår :) För väl gå över till blomsteraffären och köpa mig en bukett istället ;)

Svar: Jag ÄLSKAR dem :-) Kan shoppa hur många som helst, hur ofta som helst. Amsterdam vore häftigt...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-20 | 20:56:56
Bloggadress: http://pysselmani.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback