Jung kitchen

För en tid sedan blev jag inbjuden till ett väldigt trevligt event. PR-byrån Jung hade dragit ihop en massa mat- och dryckrelaterade kunder till en dag som bjöd på en väldans massa smaskigheter. I torsdags var det dags, och jag lovar att jag var både mätt och belåten när jag kom hem. Eller vad sägs om detta?
 
 
Lunch från Lux som var ungefär hur god som helst. Notera den lilla macaronen i framkant i bild. Det är en salt macaron med matjesill. Nu är inte jag förtjust i matjes, men jag gillar idén och skulle gärna försöka omvanlda den till en likartad variant med rökt lax och en creme som smaksatts antingen med wasabi eller pepparrot...
 
 
Mrs Cheng serverade en god nudelwok med kycklinglår...
 
 
...medan Mutti bjöd på en god bruschetta med parmesan och tomatpuré av soltorkade tomater. Dessutom en supergod linssoppa som gjorde sig betydligt bättre i magen än på bild :-)
 
 
Choklad i massor från Lindt. Blev väldigt förälskad i den nygamla Lindorvarianten: vit choklad med frisk limefyllning. Vit choklad kan ju oftast vara lite kvalmig, men denna var jättefräch.
 
 
 
Utöver allt ät- och drickbart var även Indiska där och visade upp ett härligt färgglatt bord. Gissa om jag blev inspirerad? Keramiken, here I come!
 
Utöver ovanstående var Pauluns, Ballerina och Frödinge också där och bjöd på provsmakning av diverse godsaker. Vi fick smaka på gott öl från Omnipollo. Dessutom två andra företag som bjöd på såna godsaker att de faktiskt förtjänar helt egna inlägg en annan dag.
 
 
När det var dags att säga hej då fick vi med oss en synnerligen välfylld goodiebag som gjorde mina armar långa och min mage lycklig :-)
 
Stort tack till Jung för ett mycket trevligt och välordnat event!

Kommentarer
Helena säger:

Å vad härligt. Vilken matfest. Gissar att du nu är fylld med inspiration och hjärnan poppar med idéer. Vad kul att se!! :)

2013-02-23 | 09:37:50
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Marie säger:

Oj, det verkar ha varit en väldigt spännande och smakrik dag! Vit choklad med lime måste jag ju testa, älskar båda delar..

2013-02-23 | 10:32:39
Bloggadress: http://scrappa.gladers.net
Flipfloppan säger:

Icke illa alls, inget som inte skulle slinka ned hos mig iaf. Möjligen Matjesill då, som inte är någon favorit precis. F ö har jag ätit bananpannkaka med hallon och vispgrädde till frukost. Mkt bra att vara enastående ibland ja!

2013-02-23 | 11:38:36
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback