Februari kanske inte är så illa ändå?

Förra våren räddade jag lökarna från en kruka påskliljor. Glömde bort dem, men några månader senare pillade jag ner dem i rabatten. Glömde sedan bort att jag hade planterat dem. Tills nu. Det är trevligt att vara glömsk ibland.
 
 
I går var jag ute och "inspekterade ägorna". Det går ju ganska snabbt, eftersom det är en uteplats på runt 11-12 kvadrat eller så. Och då upptäckte jag att påskliljorna är på väg upp. Ta mig tusan: Det är vår! Det kanske inte är så illa med februari i alla fall :-)
 
En annan sak som gör att februari inte är så dum är att Helly/Helena är tillbaka i blogosfären! Om det är fler än jag som älskar hennes julblogg så ta en titt på Amelia/Hemma med Helena för en året runt-dos.

Kommentarer
Johanna säger:

Redan? Oj! Jag fick vårkänslor igår när jag var ute och gick, det var så härlig luft. Det kommer ju komma mer snö innan det blir vår på riktigt, men ändå!

Svar: Visst är det galet? Men jag har fått för mig att du också bor i sthlm-trakten. Eller är jag ute och cyklar nu?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-03 | 10:02:39
Bloggadress: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Linda/Candygirl säger:

Här dröjer det länge innan nåt kan titt upp ur jorden. Haha... allt är duktigt begravt nån månad till.

Svar: Mmm... Det är på gott och ont det där. När snön försvinner så ska det ju vara vår typ NU eller i alla fall imorgon. Så är det ju inte riktigt här. Men kanske i år förresten. Solen skiner :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-03 | 10:07:21
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Marie säger:

Härligt! Här fick vi lite nysnö i fredags, till mellandotterns förtjusning. Hon fyller år på tisdag och har varit orolig för hon vill ha vinter på sin födelsedag, inte vår :)

Sv: Vi har pratat med en på Telia som förstod problemet (till skillnad mot den som la på luren i örat) och vårt problem är lyft till högre instans som ska höra av sig i veckan.

Svar: Grattis till henne en dag i förskott då :-)
Håller tummarna för att det löser sig med telefonerna. Det är så sjukt hur vissa företag agerar. Att det skulle vara okej för dem att bryta avtal med er utan någon form av kompensation? Men om det skulle vara ni som ville bryta avtalet så skulle det bli ett jävla liv. Håller tummarna!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-03 | 21:03:35
Bloggadress: http://scrappa.gladers.net
Flipfloppan säger:

Februari är i alla fall bra mycket bättre än Januari! Jag har snödroppar påväg i Paradiset, bevakar dem som en hök, det finns hopp :)

Svar: Mmm jag börjar faktiskt hålla med. Februari brukar vara seg - men denna artar sig. I alla fall i mitt hörn av världen. Något annat har jag inte utforskat ännu eftersom jag är sjuk och hemma....
Men snödroppar är bland det vackraste som finns :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-03 | 21:54:56
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback