Årets längsta månad?

Det är något konstigt med februari. 28 dagar. Möjligtvis 29 om det ska vara riktigt jävligt. Jag kan verkligen inte förstå hur en månad med så få dagar mentalt kan kännas så LÅNG. Det är tur att det inte är en normallång månad.
 
Här i Stockholm innebär februari en återgång till den grå tillvaron. Gott om dagsljus är det ont om och snön smälter bort. Förra veckan var det 15 grader kallt och nu har det varit varmgrader i flera dagar. Merparten av snön på gräsmattorna är borta, men snöhögarna lever kvar. De träd som för bara en vecka sedan var så vackra att det nästan gjorde ont är svarta, mörka och hotfulla. Årstiden vårvinter finns inte här. Kylan är rå och biter igenom märg och ben - jag fryser mer denna vecka än vad jag gjorde den föregående.
 
Jag gillar inte februari.
 
Men snart är det dags. Snart kommer snödropparna att blomma på uteplatsen. Ljuset besegrar mörkret allteftersom dagarna blir längre. Gruset sopas bort från gatorna. Allteftersom dagarna går börjar fler och fler blommor att titta fram och snart möts man av ett blått hav av krokusar på lunchpromenaden. Naturligtvis iklädd solbrillor :-)
 
 
 
 
Det gäller bara att hålla ut ett tag till. Köpa hem blommor. Frossa i färg inomhus för att mota den grå massan utanför fönstret. Dricka varm choklad och gott the. Och sova.
 
Vad gör du för att stå ut med februari?

Kommentarer
Emelie's journey - Min resa mot målvikten säger:

Svar: Tack Erica! :) Det har tagit både blod, svett och tårar för att ta mig dit jag är nu. Och nu ska jag fortsätta tills jag är i mål :)

Svar: Mmm... Det är ju tyvärr det enda sättet. Måste också köra igång. Men först: bli frisk... :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-01 | 13:03:58
Bloggadress: http://emeliesjourney.blogg.se
Therese säger:

Ha ha ja se där så olika man kan tycka! MEn förr var jag nog inne på din linje, men efter att ha fått båda barnen denna månad rycks jag med i kalasplanerande, presenter, tårtor och annat som muntrar upp :-D Önskar dig en fin helg, här har vi hunnit både sparka, åka skoter å leka med grannarna, nu ska jag övertala maken att det blir hämtmat å ett glas vin i kväll ;-D KRAM

Svar: Det låter toppen! Själv ligger jag hemma i soffan och är sjuk. Igen. Suck. Men solen skiner faktiskt, så jag har tagit några minuter på uteplatsen.
Hämtmat och vin låter toppen! Så svårt ska det väl inte vara att övertala en man att det är en bra plan? :-) Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-01 | 15:08:21
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Linda säger:

Ja februari är lita boring...här brukar det vara ridk för svinkallt. Och massor av snö. Och mer kommer.

Svar: Men snön ger ju ljus i alla fall? Men kors i taket - i dag skiner solen. Och jag har gjort fynd i "trädgården" som jag måste ut och dokumentera
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-02 | 09:49:30

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback