Julkalendern for dummies. Och Alex Schulman

Skrattade så jag höll på att dö igår. Alex Schulman har skrivit en kolumn om att årets julkalender är obegriplig. Att den är så obegriplig att han inte kan besvara sin dotters frågor. "Det är nämligen en mycket avancerad värld som här målas upp." Det dröjer inte länge innan Axbom kommer med förklaringen. 
 
Alex Schulman: Varken jag eller min dotter hänger med i julkalendern
Per Axbom: Julkalendern förklarad för Alex Schulman
 
 
Så vad tycker jag om julkalendern då? Jodå. Jag gillar den. Vi hade några Barna Hedenhös-böcker när jag var liten och jag gillade speciellt den där de åkte till Egypten. Barnen gör riktigt bra skådespelarinsatser och Lotta Tejle är hur bra som helst i rollen som farmor. Den hade så klart kunnat vara juligare - men det kommer hoppas jag :-)

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

GARV! Ja här sitter både jag å barnen bänkade, är mysigt med den där gemensamma sittningen i soffan då vi alla ser kalendern. Och så blir jag nostalgisk och minns kalendrar från barndomen... Måste nog köpa albert och Herbert, men är rädd att jag blir besviken. KRAM!

Svar: Haha Albert och Herbert är klassiska. Har sett nåt ströavsnitt och jag tycker att det är still going strong!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-17 | 08:08:50
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Jessica säger:

Jag älskar den!
Farmor är hur bra som helst och har världens härligaste röst!!!
Schulman är ju inte den smartaste hästen i stallet rent generellt så jag är inte förvånad.

Svar: Nej Schulman har kläckt ur sig en hel del dumheter genom åren.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-17 | 08:22:35
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se
Carina säger:

Jag hade inte speciellt höga förväntningar alls på julkalendern i år, men efter att ha sett några avsnitt så fastnade jag totalt och har nu sett ikapp alla avsnitt sen starten och är riktigt spänd på hur äventyret ska sluta! Och detta trots att jag inte läst någon av Hedenhösböckerna tidigare...
Och Per Axboms svar på Schulmans kolumn är klockrent!

Svar: Den är jättemysig. Missade i morse, så snart blir det kvällens...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-17 | 12:00:06
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com
Linda / CandyChristmas säger:

Vi älskar den - både bus och vi vuxna. Och det gäller även radions kalender. super.

Svar: Radions har jag inte lyssnat på... Kanske ska göra det imorgon på tåget hem till norrland? Det blir ju några timmar att fördriva :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-17 | 12:53:03
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Jul hos Linda säger:

Men här sitter jag och skrattar. Gillar årets kalender starkt! Förstår inte riktigt Schulmans tankegång där ;)

Svar: Inte jag heller. Den är jättehärlig - även om den inte är så julig.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-17 | 13:15:07
Bloggadress: http://julhoslinda.blogg.se
Lillgarden säger:

jag gillar den faktiskt.. trots att jag inte sett alla avsnitt! Tror det blir en kväll då man ser ALLA i en följd! :)

Svar: Haha jag har följt den slaviskt. Dock missade jag dagens avsnitt - men det går ju igen om några timmar
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-21 | 22:07:52
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback