En annan dag VS en annandag

Fredrik Backman, blogginlägg från förra annandagen:

Grejen är ju liksom att varje gång min 2,5-årige son har fått en idé de senaste sex månaderna och frågat mig om vi kan göra något, och jag inte riktigt har varit säker på att vår försäkring täcker det eller inte har haft några mynt på mig eller helt enkelt inte har orkat, så har jag lovat honom att vi ska göra det en annan dag.

För det är så man gör med barn när man har hamnat i tillräckligt många retoriska återvändsgränder om leksakshelikoptrar och snögubbar och hundvalpar och de där små svinhårda jävla studsbollarna som man får i de där automaterna i entrén till Ica Maxi och som jag får springa runt och riskera livet i parkeringsgaraget för att få tag på sen. Man säger att vi gör det här en annan dag. Det funkar lite som politik efter ett tag. Man ljuger liksom inte, men man ger inga löften heller. ”En annan dag” är småbarnsförälderns motsvarighet till ”vi kommer tillsätta en utredning och uttömma alla alternativ”.

Och, jo. Det har faktiskt funkat helt okej, än så länge.

Ända tills idag, faktiskt.

För tydligen berättade någon för honom imorse att idag är annandagen.

Så det här kommer ta en stund.


Kommentarer
Lillgarden säger:

SÅ jäkla bra! så riktigt bra skrivit!

Svar: Backman är grym!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-26 | 09:29:01
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

ASG tur att mina ungar inte gjort den kopplingen ;-D

Svar: Hehe annars brukar ju Luran vara snabb?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-26 | 18:25:41
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Stina säger:

Hahahaha, så sjukt kul!

Svar: Fredrik Backman är lysande. Jag kan läsa hans blogg i timmar och garva tills jag får ont i magen.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-26 | 22:15:29
Bloggadress: http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback