Keramiktisdag!

Ikväll drar keramiken igång. Jejj!! Har dock inte bestämt om jag ska gå ännu eftersom det är andra saker som pockar på uppmärksamheten. Jag är ju en såndär sportfåne (i alla fall från soffan) och då det pågår friidrotts-VM nu så måste jag kolla kvällens program innan jag bestämmer mig.

Durkslaget på bilden kommer från Gerbera. Det gör bilden också.
 
En sak som jag är sugen på att göra i år är ett durkslag i keramik. Och ett tillhörande fat som man kan ställa det på. Perfekt att ha till pastan. Eller som fruktskål. Tomater. Jordgubbarna i kylen mår definitivt bättre av att andas istället för att ligga i en skål med fukt på botten.
 
Något liknande lär det nog bli under hösten. Kanske redan idag :-)
 

Kommentarer
Linda Candygirl säger:

nog ska du gå.. det viktiga från VM kan du ju se på repriser sen ju!!!

Svar: Sport på repris? Nej vännen. Så funkar det inte :-)
Det blev till att bli hembjuden till en kompis, få pulled pork-middag och sporttitta
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-13 | 08:35:56
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Lillgarden säger:

Riktigt snyggt!
Lycka till!

Svar: Ja men visst kan det bli lite roligt? Jag gillar verklingen idén :-)Håll en tumme!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-13 | 10:27:17
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Fuktmätning säger:

Åh vad roligt, tack för den här superfina blogg!! :)

Svar: Tack :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-13 | 13:19:04
Bloggadress: http://www.lacksokning.com/fuktproblem/
Lillgarden säger:

Sv: Satt och googla gerbera porslin i en evighet efter att ha läst ditt inlägg... Underbart...

Svar: Hmm... Då ska jag alltså inte berätta om Matteus? DET är keramik som sparkar på varje "vill ha-nerv" i kroppen. Samtidigt som det skrattar hånfullt åt plånboken, tyvärr... Inget hyfs alls :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-14 | 09:32:15
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

Åhhh kommer att bli toppen!!! Gillar saker som både är praktiska/mångsidiga och snygga :-D

Svar: Jag med! Jag försöker rensa undan en massa onödiga saker. Eventuellt blir det bakluckeloppis på Solvalla på söndag :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-14 | 15:19:55
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Anonym säger:

Kul med loppis! Hade det varit närmre så hade jag tittat förbi ;-D

2013-08-15 | 06:58:37

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback