Följ med mig in i sovrummet...

...så får ni se mera turkosa saker. En samling ljuslyktor som jag shoppat och fått genom åren. När jag hittade den turkosa väckarklockan kunde jag inte låta bli att köpa den heller. Den vita ljuslyktan med prickar har Eva gjort på keramiken. Och de två likadana framme till höger och i bakgrunden har jag fått av Mia. Bara för att hon tyckte att de skulle passa så bra hemma hos mig. Det är inte så bara! Kosta Boda-skallen fick jag av Victoria på min 30-årsdag.
 
 
Turkosa gardiner, turkosa tallriksunderlägg istället för dukar och mer turkost ljus.
 
 
Och till sist en liten helhetsbild :-)
 
 
Det här var bara en liiiiten del av mitt turkosa hem. Köket är ännu värre. Eller bättre. Det beror så klart på hur man ser det.
 
På tal om kök: Idag ska jag göra chokladpraliner med Åsa. Vill ni ha recepten relativt omgående, eller ska jag spara dem till närmare jul, när resten av världen börjar göra godis?
 
Ha en bra dag, det tänker jag ha!

Kommentarer
Henrietta säger:

Skulle ju som villa ha de receptet nu... Ska ha kalas snart! :-)

Svar: Ahhh.... När är kalaset? Dvs hur mycket tid har jag på mig att skriva ihop det och redigera bilder?
Annars får du ett par recept här som också är kanon tills vidare

http://tomtensdotter.se/2012/december/mintpraliner-och-praliner-med-kardemummacreme.html

Och du... Salamisnurrorna! Måste ju påminna om dem om du vill ha något saltare plock
http://tomtensdotter.se/2013/march/enkelt-smaplock-till-festen-eller-mellomyset.html
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-01 | 14:31:44
Linda/Candygirl säger:

Recept nu så man kan planera sin jul ju!


Svar: Då får det bli så! Och gott blev det :-) Citronpraliner... Mmm

Förresten... Får dina kommentarer som "misstänkt spam". Vet inte varför, men det är därför du inte ser dem direkt, jag måste tydligen godkänna dem för att de ska publiceras :-( Vet inte varför eller hur jag ska göra för att lösa det. Men nu vet du i alla fall, så att du slipper skriva saker dubbelt...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-01 | 23:10:19
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Linda säger:

Recept nu, tack. man vill ju kunna planera sin jul, ju!

2013-08-01 | 23:10:44
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Henrietta säger:

Hej, tackar för dom tipsen!
Kalas sista veckan i augusti. Men stressa inte med att grejja pralinbeskrivning för min skull, nu fick jag ju annat av dig. Passa på å njut av den goa värmen å solen! Mvh Henrietta

Svar: Will do... På måndag börjar jobb igen. Hoppas att din semester är lite längre än min :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-02 | 15:55:37
Henrietta säger:

:-) Jag har jobbat en vecka redan efter min semester! :-)

Svar: Du är tapper du....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-03 | 18:25:29
Henrietta säger:

Nejnej, inte tapper, har haft 2 veckor, jobbat 1å ska jobba 2 till, sen semester 2 veckor! :-) De blir ju som bra de! :-)

2013-08-03 | 19:24:02
Fru Nattfrost säger:

Vad fint! Jag gillar också turkost väldigt mycket. Hade som en idé först att jag skulle ha en färg i varje rum, ja, alltså olika färger. Men just nu är både vardagsrum, toa och balkong turkost. ;)

Svar: Sounds like a fair deal to me :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-04 | 20:21:35
Bloggadress: http://www.nattfrost.se
Therese Bjärstig säger:

Man ska gå all in på det man gillar :-D Turkost är aldrig fel, är så glad i mina turkosa flaskor som jag nu använder som vaser :-D
Önskar dig en fin vecka! KRAM

Svar: Åh såna har jag med. I köket :-)
Och tack! Precis på väg till första arbetsdagen efter semestern. .. Trööööööööött
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-05 | 07:06:20
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback