Triple cheese pizza

Nu har det varit lite väl helylle här på bloggen ett par dagar. Planering, gele, hemlagad senap och jag vet inte vad. Faktum är att jag är en ostrukturerad och ganska lat människa. Om jag inte planerar så slutar det antingen med kaos eller ingenting alls...
 
När det gäller mat är jag en sån person som gillar att laga mat så länge någon annan äter. Men att laga mat åt mig själv är bland det tråkigase jag vet. Vilket innebär att vardagarna ser ut så här: Till frukost blir det en kopp the. Till lunch en byggjobbarportion, gärna husmanskost och till middag... Tja, müsli och yogurt. Macka. Eller något halvfabrikat. För det finns faktiskt fantastiskt bra halvfabrikat.
 
I fredags var det en butiksdemonstration på "mitt" Hemköp. Jag hade lastat korgen full med lasagnesaker när jag kom fram till provsmakningshörnan ändrade jag mig snabbt. De demonstrerade en förgräddad pizzabotten, och det blev verkligen jättegoda pizzor. Tunna och frasiga och så gott som pizzeriabakade. Fördelen är ju att man får pilla på vad man vill när man gör dem hemma :-)
 

Jag är inne i en chorizoperiod just nu, så på min pizza blev det tomatsås (Muttis färdiga) smörgåschorizo, champinjoner och salladslök. Sen blev det (som rubriken antyder...) en himla massa ost: gorgonzola, mozarella och sen toppade jag med färdigriven "pizzaost" (vad det nu innebär). Botten heter Matilda Base Pizza från Matric. Himla god, och det är lite skönt att kunna slänga ihop en middag på 5 minuter :-)
 
 

Kommentarer
Maries strålande jul säger:

Låter gott! Något som jag tycker är bra är de salladsbuffér som matbutikerna har börjat med där man kan fylla en burk till en valfri sallad. Numera äter jag sallad istället för knäckebröd de dagar jag sitter själv hemma och pluggar.

Svar: Ja de är jättebra, för om man köper en färdig sallad så brukar de vara mestadels just sallad. Ingenting som mättar liksom. Nej jag håller med dig: gillar!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 09:15:09
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Katarina säger:

Pizzan ser mycket god ut och tummen upp för frasiga och tunna pizzabotten :)

Svar: Tack Katarina :-) Den var mycket god. Jag håller upp min tumme också! ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 10:01:58
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Fisan säger:

Himla bra tips! Pizza är ju världens bästa nödmat. Är pizzabotten fryst eller köper man den tinad?

Svar: Den är färsk :-) Hållbarheten var ungefär en månad i oöppnad förpackning.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 10:28:40
Bloggadress: http://rdetbarajageller.blogspot.se/
Svensk Jul säger:

Ser väldigt mumsig ut... kanske jag ska åka och se om jag kan hitta den idag och göra pizza till kvällen :-)

Svar: Ja gör det :-) du kommer inte att bli besviken!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 14:35:20
Bloggadress: http://svenskjul.blogspot.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Tack snälla för din dunderkur, orkar jag släpa mig iväg å köpa ingefära ska jag definitivt testa den, annars blir det soffan och förra årets årgångsglögg... Det borde också ta död på baciller hoppas jag, eller iaf ge mig en trevligare kväll ;-D KRAM från en som nu har ett akut pizza sug, undra varför ?! ;-P

Svar: Hur mår du i förkylningen nu då? Och pallra dig iväg till affären? Är det inte sånt man har äkta män till, för att bli uppassad när man är sjukling? Men glögg är inte fel det heller. Även om jag inte håller 2011:an så högt... Fick just SMS från bolaget att mina 12:or har kommit förresten :-) Och det där med att du känner pizzasug... Har ingen aning om varför - men jag känner absolut ingen skuld i sammanhanget :-pKRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 15:36:24
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Queen of Kammebornia säger:

Fint serru! Och jag har njutit av vad jag fått av dig :) Har länkat till dig idag :)
http://queenofkammebornia.se/2012/september/chilisylt-fran-tomtens-dotter.html

Svar: Vilket härligt inlägg. Och jag gillar din bild. Får jag använda den?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 15:57:18
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Amy's piece of cake säger:

Oh my God, detta ser så gott ut yum! Frasig botten gillas starkt!

Svar: Mmm detta är det närmsta en god vedugnspizza jag lyckats åstadkomma i mitt eget kök.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 18:24:19
Bloggadress: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Mmm allt med ost blir kanon och en pizza där man får välja och vraka själv är ju faktiskt mat för en lyxhustru;)

Svar: Aj fan. Betyder det att jag inte får äta det? Jag som ju är en ensamstående singelpingla? Eller jag kanske är lyxhustru åt mig själv...?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 19:53:34
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Linda/Candygirl säger:

Fiffigt.

Vi åt sån där fuskpizza där man köper det och sås idag. den är jättebra att ta till när man inte orkar fixa annat. Men det ska vara den med extra stark tomatsås.

Svar: Jo jag har också testat de där färdiga pizzakiten. De är helt okej. Men dessa är liksom en annan dimension :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-20 | 21:35:39
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback