Tuttmånad

I dag är det första oktober. Rosa bandet-månaden.
Vill därför påminna er alla om att klämma lite på era bröst. Speciellt viktigt för alla oss som är singelpinglor, eftersom vi inte har någon som klämmer på dem för skojs skull.
 [Bildkälla]
 
Många produkter är rosa denna månad. Mitt favoritthe Twinings till exempel. För varje såld theförpackning går en krona till Rosa Bandet. Jag passar därför på att hamstra lite nu. För den goda sakens skull (i dubbel bemärkelse)
 
Annars kan man ju sätta in en peng också. Lite snabbare, lite mer effektivt. Och det ena behöver ju inte utesluta det andra. Eller hur? Jag har SMS:at in en 50-lapp. Gör det du med vettja!
 
 
 

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

klart man stödjer. Med en svärmor som går på ständiga behandlingar och som lider av bröstcancer sedan 20 år tillbaka snart så känns det som ett måste.

Svar: 20 år är galet lång tid. Fruktansvärt.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-01 | 08:23:08
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Queen of Kammebornia säger:

Jag tycker din blogg är så typiskt snygg! Och jag måste ut och leta rosa Twinings, jag dricker deras Earl Grey varje morgon :) Kram till dig!

Svar: Tack :-) Och kram tillbaka!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-01 | 10:33:13
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Camilla - Glassriket säger:

Bra påminnelse. Upptäckte själv en knöl i bröstet för ett par år sedan. Läskigt! Som tur var fick jag snabbt besked att det inte var något annat än en ofarlig cysta. ( Bröstcentrum vid Hötorget var fantastiskt! Vet inte om det finns kvar) Sedan dess brukar jag kolla brösten minst en gång i veckan (lätt fixat när man står i duschen)
Tänk att det redan är oktober - nu är det inte lång tid kvar innan du får börja julpynta ;)

Svar: Man kan få panik för mindre. Och klokt att kolla dem så ofta. En gång i månaden brukar jag köra, det funkar det med... Ja oktober. Det går fort nu....
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-01 | 13:39:29
Bloggadress: http://www.glassriket.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Luran är överlycklig för alla rosa produkter, så redan i början av veckan blev det en rosa tuttbukett här hemma på Lurans begäran, aldrig fel med blommor å en god gärning samtidigt :-D KRAM

Svar: Bra där :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-03 | 07:19:17
Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback