Tejpa det som tejpas går :-)

I lördags efterlyste jag era bästa tips med washitape. Det trillade in några tips, så håll till godo. Hoppas att ni blir lika inspirerade som jag har blivit :-)
 
Helly tejpade värmeljus redan förra året. Dessutom pimpade hon paketen riktigt fint, det är definitivt något att apa efter.
 
Cupcake har tejpat en fiffig familjekalender till kylskåpsdörren. Hon har dessutom tejpat ett träd som jag gillade.
 
Sen en sida som Ulla tipsade om: HÄR finns det massvis med inspiration. Ta gärna en sväng in till Ulla, även om jag inte förstår finska så är det en mysig julblogg. Och man kan ju alltid ta hjälp av Google Translate, som bonus får man ju garva åt de knepiga översättningarna :-D
 
Och knalla in till paradisetVSburen! Där har det tejpats massvis den senaste tiden, så att länka till enskilt inlägg är överflödigt :-)
 
Jag har tejpat lite själv också. Men hur det blev, det visar jag en annan dag :-)

Kommentarer
Ulla säger:

Tack Erica <3
Och jag hjälper gärna till med översättningen om det är någon man bara måste få reda på. Annars hjälper google säkert gärna? Och vill man få det extra exotiskt är det bara att anlita Bing!
I Finland sålde annrs en butik små pallar (= jakkara på finska) med hjälp av Google. Man fick köpa avföring på svenska! De svenskspråkiga tidningarna slog upp det stort här :D

Svar: Avföring!! Haha det måste ha varit en riktig rush till butikerna :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-21 | 10:16:12
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi/
Maries strålande jul säger:

Härlig inspiration! Washitejen har ju funnits i scrappingens värld några år men jag har inte testat till så mycket mer än just det ännu men det finns ju så mycket fint och roligt man kan göra.

Svar: Ja visst gör det! Men jag har aldrig fastnat... Börjar komma bort från papperspysslet lite . det är mest keramik just nu... Men nu har jag köpt de första rullarna och det tejpas vilt för tillfället haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-21 | 11:47:00
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Tomtenissan säger:

Värmeljusen blir ju grymt fina.

Svar: Visst blir de? Och så enkelt!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-21 | 14:37:21
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Flipfloppan säger:

Åh, tack och vilken massa fin inspiration, det ska bli så kul att se hur dina paket kommer att se ut också, för du kommer väl visa dem så småningom? Jag försöker dra ut på det, men snart måste jag nog också slå in de få jag redan köpt. Ha en finfin söndag.

Svar: Klart att jag visar paketen. Jag har stått och fotat dem tidigare idag haha. Förmodligen ganska precis när du skrev din kommentar haha
Ha en fin kväll du med :-) Här dricks det glögg!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-21 | 16:47:21
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Maria säger:

Vad roligt med glöggfest! Här har det snöat i natt så jag fick faktiskt lite julkänslor nu på morgonen :-)) ha en bra dag!, kram

Svar: Åhh vad avundsjuk jag blev nu! Jag vill också ha snö!Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 09:53:41
Bloggadress: http://cupcake.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback