Saturnus lättglögg med whiskey

 
Dags för ytterligare ett glöggtest, men sen blir det paus i några dagar - jag har inte så mycket kvar att testa längre. Men en sak kan jag konstatera: den som föredrar lättglögg kommer inte att komma hem besviken om det står Saturnus på flaskan.
 
Saturnus glögg med whiskey är nämligen den tredje glöggen från dem som testas med toppbetyg. Ska jag vara ärlig: jag har spanat på deras flaskor i butikshyllan tidigare, men undvikit att köpa, för jag tycker designen är lite trist. Att man ska svälja fördomar och inte döma hunden efter håret är tydligen sant :-)
 
Detta är en väldigt traditionell glögg med en liten twist. Whiskeysmaken finns där. Rökig whiskey. Men whiskeyn kommer inte och slår en på käften. Den knackar på lite trevligt och försiktigt bara. Supergod.
 
Den glögg jag fick smaka är en lättglögg, men den finns även som starkvinsglögg i Systembolagets beställningssortiment (nr 76202). Den är jag väldigt sugen på att testa, hoppas att den är lika god som lättvinsvarianten.
 
Betyg:
1. Hej soptunnan!
2. Flaskan blir uppdrucken, men inskaffas inte igen
3. Helt okej. Kan absolut köpas igen om favoriterna är slut.
4. Toppen! Detta blir en återkommande glögg.
5. Underbar. Denna måste hamstras för att aldrig någonsin riskera att vara utan.

Kommentarer
Anna säger:

Tack för tipset! Min man älskar Whiskey, så den här måste vi prova :)

Svar: Det tycker jag att ni ska. Den är toppen!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 16:03:25
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com/
Jessica säger:

sv:Den där waldorfsalladen låter god - den kanske får sig ett test! Tack för tipsen.

Svar: Den är super :-) inte bara till jul förresten. En av mina favoriter
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 16:39:45
Amandas jul säger:

Mmmm, supergod var namnet :)

Svar: Vi är ändå förvånansvärt överens om vad som är gott och inte. Det förvånar mig eftersom jag är en starkvin och du är en lätt. Ser fram emot din recension av 4packet - för visst hade du ett sånt?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 16:47:18
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Amandas jul säger:

Ja, håller med. Japp, en recension kommer...gillade inte alls det förra året och jag är ganska skeptisk detta år också efter att ha läst din sågande recension ;)

Svar: Ahh så du har alltså inte hunnit smaka ännu... Nåväl. Spännande ska det bli :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 18:06:21
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
ellen säger:

Måste prova! Jag är en 19 årig tjej som älskar whiskey, smått galet ;D Så denna måste prövas!

Svar: Gör det! Och som sagt: den finns ju både som starkvin och som lättvin :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 18:40:09
Bloggadress: http://tindrandejul.devote.se
Victorias Jul säger:

Tänk vad smaken är olika jag tycker dom där flaskorna är jätte fina =) Jag fick hem några flaskor idag som snart ska testas.

Svar: Kul! Ska bli roligt att läsa vad du tycker :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 19:25:42
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

Då ska jag nog testa den starka. Jag gillar stark glögg - så det inte kan misstas för saft

Svar: Jag håller med dig om det. Men denna känns faktiskt inte saftig ändå. Men jag vill också prova den starka :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 20:06:28
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Jenny säger:

Älskar rökig wiskhy och glögg så denna kombon måste ju smaka fantastiskt :-) Ska testas! Själv har jag en lingon- och äppelglögg som står på tur att provas. Kommer från Ikea, har du testat den?

Svar: Jag tycker att den är toppen! Om man gillar rökig whiskey, så tror jag kanske att man skulle vilja ha MER av den smaken - men å andra sidan så testades den av mig (som enbart använder whiskey som smaksättare och krydda) samt två stycken som verkligen gillar whiskey och den var en hit hos alla tre.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 21:45:22
Bloggadress: http://nikitasplace.wordpress.com
Petra/Paradise säger:

En glögg med whiskeysmak?!...kan den vara god alltså??
huuum...
Den med äpple som du skrev om i ett annat inlägg är jag dock nyfiken på! :)

Roligt att läsa dina recensioner!! :D
Och lika roligt att läsa dina kommentarer inne hos mej! *skutt* ;D

Må gott gumman!

kram Petra

Svar: Ja jag gillade den skarpt! Whiskeyn är inte alls dominerande, utan anas lite i bakgrunden... Ungefär som en whiskeysås till en god köttbit: det är mer en krydda än något som dominerar. Jag gillar inte att dricka whiskey, men jag gillar denna mycket (men jag gillade äppelglöggen mer...)
Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 23:08:04
Bloggadress: http://paradises.blogg.se
Marika på Odlingspyssel säger:

Mmm var på Ikea och köpte gravidglögg- menar lättglögg- idag. Deras äppelglögg med lite piff var jättegod.

Svar: Härligt :-) Då får jag shoppa en flaska när jag är där nästa gång!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-25 | 00:21:59
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback