Panduro: ett av livets stora mysterier...

Efter kotttipsen i 101 idéer började min hjärna snurra lite. Det är ju dags att planera årets adventsljusstake, och ett besök på Panduro var därför nödvändigt. Jag kom ifrån jobbet i någotsånär vettig tid, och hade en liten trevlig runda: Panduro, GRANIT, P.U.B, Indiska och Mique.
 

Men hur kan det komma sig att det kostar 500 kronor bara att sätta sin fot på Panduro? Jag skulle in och köpa lite washi och vit färg. Max en hundring. Max. Kommer därifrån med tre förpackningar tape, strössel, lakritsrotpulver, glitter och ull. Och rött papperssnöre.
 
Sen mer tape på GRANIT, det svartvita snöret och en massa klämmor på vajer. Ska man köpa snöre så var det iaf himla bra pris där. Hela den stora svarta rullen gick på 49 kronor. Panduro har liknande snören, men där är det samma pris för en rulle som innehåller ungefär en fjärdedel så mycket.
 
Vad planerna är för adventsljusstaken? Inte riktigt färdigprocessat i julhjärnan ännu. Men är du nyfiken på hur den har sett ut tidigare år så kan du klicka HÄR eller HÄR.
 
Ha en riktigt bra fredag!!

Kommentarer
Em säger:

Ja men är inte det där märkligt? Tänk att jag upplevt samma sak själv. Flera gånger till och med.

Förstår verkligen inte.. samma sak med Ikea.

Svar: Visst är det märkligt. Bara det att på IKEA stoppar det inte med en femhundring...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 09:22:06
Bloggadress: http://swedishxmas.wordpress.com
Ulla säger:

Vad gör man med lakritsrotspulver?

Svar: Det är EXAKT det här jag menar. För jag har inte en aning om vad man gör med det. Inte vad man gör med Nepal Wohl heller.... Du förstår att det inte bara blir dyrt utan onödigt dyrt :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 10:18:36
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Flipfloppan säger:

Det är bedrövligt, hahha, råkade ut för samma sak på IKEA igår. Och nu måste jag ju köpa även tejpen på Granit. Hur snygg som helst. Måste snart dit, för jag hoppas så att julkulorna från förra året kommer även i år. Bara fina köp har du gjort och även strösslet väcker lite habeär. Ha en fin fredag!

Svar: De matta "svarta tavel-kulorna" som man kunde skriva på? De hade inte tagit fram några julkulor ännu iaf. Kollade inte efter kanel, så det vet jag inget om. Jag brukar alltid köpa mina långa stänger på Yesh på Rutger Fuchsgatan (skanstull).
Ha en bra kväll du med :-) Hoppas att din blir roligare än min - jag utnyttjar verkligen friheten med att vara ung och i mina bästa år genom att tillbringa min fredag kväll i tvättstugan...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 11:00:35
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Jessica säger:

Ja, det är liksom inträde på Panduro av någon anledning ;)
Ett tips är att det på ICA maxi nu finns lakritsrot + pulver + "sirap" och det kanske är lite billigare än Panduro(men är man redan där liksom...)

Jag är inte någon sådan där tejp-fantast som många andra, men tänkte jag kanske kunde bli och köpte en liknande grej på IKEA i helgen. Fint och pyssligt.

VEt inte riktigt hur ljusstaken ska se ut. Tänkte kanske köra med 4 blockljus i år och sådana där siffror i snirklig metall som man sätter i....vi får se. Ska bli kul att se din!

Svar: Jo, visst är det så. Men man får ju något för inträdet i alla fall. Även om man kanske inte behövde det. Grejen är det att jag inte har en susning om vad jag ska använda lakritsroten till. Jag är inte ens speciellt förtjust i lakrits. Men det måste väl gå finfint att slänga i en tesked i lite kola?
Ska bli kul att se din ljusstake med. De har ett sifferset på Indiska som det verkligen står ditt namn på.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 12:35:07
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se
Fisan säger:

haha! känner igen mig. Jag lyckas alltid förköpa mig på panduro! Speciellt nu när jag ligger i startgropparna för julkort, hemmagjorda tvålar för Lill-Fisan att ge bort och virkade tomtar... Tur att makens pokerspel går så bra att han kan sticka åt mig lite "lekpengar" då och då. Ska ju dekorera ljus också!!! Btw, hade de några bra långa kanelstänger på GRANIT?

Svar: Nu blev det förvirrat. Svarade nyss på Flippfloppans kommentar, och då slängde jag in svaret om kanelstängerna där. Så nu tar vi det igen, och till rätt person denna gång: Kollade inte efter kanel, så det vet jag inget om. Jag brukar alltid köpa mina långa stänger på Yesh på Rutger Fuchsgatan (skanstull).
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 12:53:38
Bloggadress: http://rdetbarajageller.blogspot.se/
Maria säger:

Vilka härliga tejpar :-))

Svar: Jättefina! Me like. Nu ska vi bara se vad som ska tejpas :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 13:57:37
Bloggadress: http://cupcake.blogg.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Åhh nu får jag ångest. Jag är värdelös på det där med pyssel!

Svar: Och? Du är ju jättebra på andra saker? Skriva så att man garvar brallorna av sig, ta jättefina fotografier. Jag förutsätter dessutom att du är bra på att laga mat - annars är du ju duktig på att ta bilder som ljuger också :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 18:24:03
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Linda säger:

Jag är glad att vi inte har den fysiska panduro här utan att jag är hänvisad till nätet. Skulle bli för dyrt för min plånbok om jag kunde gå in och botanisera fritt...

(det där var lögn... men det behöver jag ju inte tala om)

Svar: Mmm... Man tänker efter lite mer när man shoppar på nätet och SER beloppet. Men å andra sidan så lyckas jag alltid tänka "Jaha, ska det löna sig att betala frakt så måste jag shoppa lite extra..."
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 18:59:04
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Ellinors julblogg säger:

Det är ju faktiskt helt omöjligt att inte köpa mer på Panduro än man hade tänkt sig från början. Och då är jag inte ens särskilt pysslig av mig.

Svar: På något sätt känns det skönt att veta att jag inte är ensam om problemet. Även om det är synd att fler plånböcker än min får hål i sig...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 19:57:37
Bloggadress: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ha ha ja bara att man stiger över tröskeln på Panduro kostar ett par hundra, helt klart! *garv* Å därför är jag glad att det inte finns en butik nära mig ;-P
Årets adventsstake är en glaskub som jag köpt, borde gå ut och plocka mossa till den idag inser jag så jag har ett alt till kottar, polkagriar, pepparkakor som jag varit inne på som dekoration... Måste nog plöja lite i arkivet å friska upp minnet på hur både dina å mina egna adventsstakar sett ut under åren... Önskar dig en härlig lördag! KRAM

Svar: Mmmm både och. För när man beställer från nätet så har i alla fall jag en tendens att beställa lite extra när man ändå ska betala frakt på skiten :-)
Ja jag har ju sett din kub. Är jättenyfiken på hur den ser ut när den är fylld (men det antar jag att du är också.....) Ha en skön dag du med! KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 09:25:59
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Sådär brukar det vara för mig också... Jag ska BARA ha det där, men kommer ut med en massa annat. Hur kommer det sig? :P

Svar: Jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Det bästa vore kanske om man skickade in någon annan med en inköpslista. Men då kommer säkert den andra personen ut med en massa onödigt till sig själv...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 13:02:31
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback