Om att ge sig själv det man vill ha!

En av nackdelarna med att vara vuxen är att betala räkningar. En av fördelarna är att man får shoppa när räkningarna väl är betalda. Den med gott minne kanske kommer ihåg att jag förälskat mig i en snögubbe? (och den med lite sämre minne kan klicka HÄR). Eftersom jag var sjuk och tyckte synd om mig själv så... klick klick... och sen var den på väg. På väg hem till mig.
 
 
Så fantastiskt underbart fantastiskt söt och fantastisk! (ja, jag överdoserar ett visst ord. Jag är medveten om det) Jag är så förälskad. Jag insåg dessutom VARFÖR jag är så kär i honom. Med systersonen bredvid så insåg jag att det är systersonen som 1-åring. Med bäbishull på kinderna och världens charmigaste leende är det en slående likhet.
 
Och med världens finaste kakburk på köksbordet är det väl inte konstigt att man blir sugen på att baka? Titta in lite senare vettja. Då får du receptet på mina Orange Ginger Chocolate Chip Cookies. Smaskigt värre, jag lovar!
 
PS: Kära klooooon... Du måste spana in detta. Skulle du inte behöva kitchifiera lite i farfars? Och så måste du maila mig, för jag har tappat din mailadress...

Kommentarer
Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset säger:

Supertack för tipsen. :)

Svar: Inga problem, glad att kunna hjälpa till!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 08:30:22
Bloggadress: http://salkert.se
Anonym säger:

Åh va fin! Ser fram emot att läsa om kakorna, de låter supergoda!

Svar: Åh de var grymma! Och imorgon blir det chocolate chip polkagris cookies!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 10:24:10
Bloggadress: http://ourchristmas.blogg.se
Thereses jul säger:

Haha vilken liten sötnos!

Klick, klick for some linklove;
http://theresesjul.blogspot.se/2012/10/i-your-blog.html

Svar: Men tack! Fina du! KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 12:14:44
Bloggadress: http://theresesjul.blogspot.com
Julbloggen - Min Vintersaga säger:

Vilken söööt lite gubbe. Smältbart söt! Sv: ja, vi verkar ha samma åsikt om glöggen! Nu får herrljunga skärpa sig lite, kan jag tycka.. hade högre förväntningar av bla utseendet att dömma!

Svar: Han är alldeles bedårande. Och eftersom första snön har kommit... Visst är det legalt att han flyttar in i mitt kök redan nu? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 12:26:13
Bloggadress: http://minvintersaga.blogspot.com
Emelie - Jul i Tomteverkstan säger:

UNDERBAR! Så otroligt jäkla söt, jag döööör! :)

Svar: Jag med. Jag sitter mest och tittar på honom och ler fånigt. Lite som att vara förälskad på riktigt :-) Eller alltså,.... jag ÄR förälskad. Men lite som att vara förälskad i en människa menar jag.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 12:55:43
Bloggadress: http://julitomteverkstan.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

Jättesöt. Jag vill klicka hem en julgransfot. Designen spelar egentligen ingen roll ...det är kapaciten som är viktig. allra minst sex liter.Vet du nån?

Får inte in länken jag önskar här då jag surfar från mobilen... men kolla www.mysweetangel.se och klicka på julgransfot och säg vad du tror. Tio liter. Den får sämst i tester men det skiljer väldigt lite i poäng mot "vinnaren" och det är stabilitet och design som drar ned betyget. Vi har inga djur eller barn som härjar kring granen så... stabilitet.... hmmmm

Svar: Ahh när det gäller julgransfötter så kan jag tyvärr enbart bidra med utseendeåsikter.... Och snygg var den! Men det var ju inte det du ville ha hjälp med..Själv kör jag plastgran, så den foten har ett hål i botten.......
(undra varför min blogg tror att du spammar? Jaja... Nu är detta IP-nummer också godkänt, så kanske nästa gång...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 13:22:31
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Linda/Candygirl säger:

Jättesöt. Jag vill klicka hem en julgransfot. Designen spelar egentligen ingen roll ...det är kapaciten som är viktig. allra minst sex liter.Vet du nån?

Får inte in länken jag önskar här då jag surfar från mobilen... men kolla www.mysweetangel.se och klicka på julgransfot och säg vad du tror. Tio liter. Den får sämst i tester men det skiljer väldigt lite i poäng mot "vinnaren" och det är stabilitet och design som drar ned betyget. Vi har inga djur eller barn som härjar kring granen så... stabilitet.... hmmmm

2012-10-29 | 13:22:47
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
tomtenissansjul.blogg.se säger:

Grymt söt kakburk... :)

Svar: Oh yes! Kul att få se ett ansikte på dig!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 14:51:35
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Victorias Jul säger:

Åh du köpte den där superfina kakburken.

Svar: Japp. A woman's got to do what a woman's got to do :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 15:43:42
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Men alltså... den där kakburken :D Underbar!

Svar: Visst är den :-) Söt som fan och fylld med kakor! Kan det bli bättre?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 18:14:47
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Wow jag dör, underbar!!! Den är du SÅ värd! Å kakorna, yammie säger jag bara, älskar ingefära så dem ska testas definitivt! Önskar dig den bästaste av kvällar, själv ska jag lägga mig på vardagsrumssoffan å tillbringa natten med en fisande hund, bättre nattsällskap kan man ju definitivt ha *garv* KRAM!

Svar: Visst är den grym? Jag är så kär! Den är så bedårande, det var läääänge sedan jag blev så lycklig över en pryl. Senast var nog när jag brände 20 papp på två fåtöljer... Inte ens min nya kamera (som jag också klickade hem när jag var sjuk - det är dyrt att vara sjuk!) gjorde mig lika lycklig!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 19:20:27
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

ÅÅÅÅh du, ang lagerhouse husen, som förekommer i X antal julmagasin, så har jag just tänkt den där idén att de vore coolt med ljusslinga i dem, å nu VET jag ju det dessutom, gissa vem som ska in på lagerhouse nästa gång hon är i stan?!!?!??!!?

Svar: Hehe låt mig gissa... Kan det vara... hmmm.... Therese? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-29 | 19:28:18
Jessica säger:

Qute!!!
Gubben och granen var också suuuupersöta.

Svar: Ja visst är de. Det är salt och pepparkar, och de "sitter ihop" med en svag magnet så att snögubben alltid pussar den lilla fågeln som sitter i granen. Lycka
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-30 | 09:07:30
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se
Jul hos Linda säger:

Men åh, så söt :)

Svar: Alldeles..... alldeles underbar :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-02 | 07:22:43
Bloggadress: http://julhoslinda.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback