Naughty or nice?

Min vän Eva är just nu på väg hem från New York. Under tiden hon har varit där har hon skickat bilder till mig. Från Macys. Där har de tydligen 30% rabatt just nu. Men inte är jag avundsjuk inte. Inte hade jag velat vara där och shoppa fantastiska polkagrisar till granen. Inte alls.
 
 
 

Jo, så klart jag är avundsjuk. Så pass avundsjuk att jag nog ska tala om för farsan att hon borde hamna på hans naughty list. Näääää, så elak är jag inte. Men OJ vad jag hade velat vara där.

Kommentarer
Tomtemor säger:

Superläckert, polkagrisrandiga kulor va snyggt, snyggare än våra käppar! Inga färgad synhåll, FANTASTISKT

Svar: Visst är det skönt att din dotter inte är så grankonservativ längre?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 08:52:10
Tomtemot säger:

Färgade lampor, ska det vara.

2012-10-11 | 08:53:08
Tomtemor säger:

Det är inte bara i New York det är jul, även i världsmetropolen Lunde har det varit advent i 2 veckor, K-G Wästerlund har adventljusstakar tänd i alla fönster.

Svar: Tokfan! Men det var ju inget nytt...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 09:51:37
Axelina säger:

Usch vad jobbigt det måste vara att få de där bilderna, jag blir jätteavundsjuk!

Svar: Jag med... Har dock suttit och drömt mig bort på Macys.com i nån timme nu...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 10:54:12
Bloggadress: http://ourchristmas.blogg.se
Em säger:

Men åååh vad jag längtar tillbaka nu!! Hade mer än gärna åkt över en månad igen, men icke.. Kanske nästa år ;) Ska dock bli spännande att se vad jag kköpt för julsaker från mina vändor där över :P

Sv: haha skönt att se att det finns fler som mig ;) För att vara ärlig blev jag besviken på tolvan.. Den luktade ju så lovande när jag öppnade den och sen var det mest ingenting när man drack. Tycte ingen smak alls kom fram, varken ingefäran yuzun eller glögg. Smakade bara starkt tycker jag. Men men, ska väl ge den nån mer chans innan jag ratar den hel. Men nog blev jag besviken allt.

Svar: Oj. Jag tyckte att 12:an var supergod, så jag beställde 5 flaskor efter att jag fick provsmaka. Men ingen glögg slår Blossas vanliga starkvin (ännu - vi får se... Tegner&Son Biskopens blandning fick tydligen toppbetyg förra året)
Åh spännande. Ska bli kul att följa ditt julpyntande sedan :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 11:00:28
Bloggadress: http://swedishxmas.wordpress.com/
Sockenvägens Söta säger:

Åhhh... FÖRSTÅR dig verkligen!!! Vem hade inte liksom?! Var helt lyrisk det år jag var i London å fick njuta på Harrods, är nått vist med engelskt/amerikanskt överdåd iaf då det kommer till jul :-D KRAM

Svar: Visst är det så :-) Jag har drömt mig bort på Macys hemsida nu, men det är dyyyyyyyrt... Skulle så gärna vilja åka till New York inför jul nån gång... Men London skulle duga fint det med. Och Lübeck :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 11:03:36
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Maries strålande jul säger:

Åh, helt underbart! Varför har inte vi en sådan affär i vår lilla stad eller ens i Sverige? Någon gång när jag har mer pengar ska jag åka till London och New York innan jul!

Svar: Det skulle jag också vilja göra... Helst New York. Men Lübeck blir bra det med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 11:48:37
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Jossan säger:

Ååh! Där vill man ju bara gotta runt. Härliga jul! Men lite för tidigt redan va?

Svar: Tidigt att ta fram... Men inte för tidigt att handla...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 12:45:58
Bloggadress: http://www.skyddsangel.se
Mathilda säger:

Ååååh ser underbart ut!!! :):)

Svar: Visst gör det? jag får nöja mig med hemsidan så länge...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 13:00:25
Bloggadress: http://Mathildasjul.wordpress.com
Ninni säger:

Wow, snacka om att vara i himmelriket!

Svar: Precis.Och jag fick va kvar på marken...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 17:39:12
Bloggadress: http://ninjapuff.se
Linda/Candygirl säger:

Men jösses.. tänk att få botanisera där. Wow...

Svar: Precis. Tyckte att jag borde ha fått åka med som handbagage... Men OJ vad pank jag hade varit då
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-11 | 22:43:43
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Emelie - Emelies Christmas säger:

Jag har själv varit på Macy's i juletid och vilken känsla! Granar dekorerade i olika teman och underbara prydnadssaker! Det var som att komma in i "jul-himlen"! :D


Svar: Kan tänka mig det. Jag menar, det är oktober nu och det såg underbart ut. Hur är det då inte i december. Nu blev jag lite avundsjuk på dig ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-12 | 07:42:52
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Wladimir aka Xmasfreak säger:

Åh,vi vill så gärna åka ditt under juletid. Så avis man blir...

Svar: ÅK. Flyget för 2 personer gick på 2600 kronor :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-13 | 10:32:03
Bloggadress: http://xmasfreak.blogspot.se
helly säger:

Jisses, de är lite galna de där jänkarna. BTW, Macy's har alltid rabatt för icke amerikaner. Som knep för att få turisterna att shoppa mer. Man går till informationen, visar sitt utländska pass och så får man ett kort som berättigar en till rabatt. Knasigt va!?

Svar: Det ska jag komma ihåg. Jag hoppas på en New York-resa i maj... Förresten så klickade jag hem burken. Jag KUNDE verkligen inte låta bli. Han pratade med mig. Han sa "köp mig, älska mig", och då gjorde jag det.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-13 | 21:27:17
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback