Naughty naughty christmas

Jag har ju tjatat lite hårdrock sista tiden. Det har varit Iron Maiden-biljetter som julklappstips, Kiss till Sweden Rock och i förrgår Steel Panther. Under julen är det dock mest mysig julmusik med amerikanska farbröder. Och Tommy Körberg så klart. Men det vill jag inte riktigt börja lyssna på än. Däremot har jag en skiva med rockiga jullåtar som faktiskt är överraskande bra. Den har jag faktiskt tillåtit mig själv att tjuvlyssna lite på.
 
 
För tillfället har jag lite dille på denna låt. Danger Danger är ett band som jag lyssnade på massvis när jag gick på högstadet och umgicks med Robert och LG. Sen glömde jag bort dem i ungefär 15 år tills de spelade på Sweden Rock (minns inte när)  följt av Skogsröjet 2010. De är söta, charmiga och lite lagom busiga. Sån där snäll rock som inte är hårdare än exempelvis Bon Jovi och därmed borde uppskattas av en väldigt bred skara - om folk bara kände till dem. De är oförtjänt okända tycker jag.
 
Anyway... Ovanstående låt tycker jag att du ska lyssna på! Tycker du att den verkar bekant? Den var med i Santa Clause 2 / Nu är det jul igen 2. Ni vet där Tomtens son är i full färd med att grafittimåla skolan? Jag gillar den. Jag blir glad av den. Därför tycker jag att du också ska lyssna, och förhoppningsvis sitter du också där med ett leende på läpparna.
 
Ha en bra dag :-)

Kommentarer
Leo säger:

Här är mitt bidrag: http://www.youtube.com/watch?v=qheC0oNwtkE. Inte lika sexigt men ändå... ;)

Svar: Haha ja den är en klassiker som förmodligen hamnar på årets julskiva :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-25 | 13:28:45
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Queen of Kammebornia säger:

Jag har länkat till dig idag! Kram!

Svar: Åh Pia! Tack för dina fina ord! Denna ska jag passa vidare till helgen. Vad glad jag blev nu!!! :-) KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-25 | 14:30:51
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Ulla säger:

(L)Ju(V)ligt :) Länk i går till Åsas ögon hos mig :) Även i FB, de var så söta :)

Svar: Åhh tack Ulla :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-25 | 15:25:09
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback