Inte riktigt kry ännu

Två arbetsdagar avklarade, och den tredje blev en sjukdag igen. Jag skippade keramiken igår, jag var mer död än levande när det var dags att gå hem efter jobbet. Idag känns halsen helt igenvuxen, så jag stannar hemma i soffan.
 
 
Tur att en överdos av C-vitamin gör livet lättare och halsen mindre ond. För ni kommer väl ihåg världens näst bästa förkylningstips: the med ingefära, citron och honung. Mörk rom om det är läge för en skvätt sprit.
 
 
Har stulit bildkompositionen rakt av från Therese. Bara det att hennes bild är ungefär 57 gånger snyggare. Jaja, vem bryr sig om det om hundra år?
 
Förresten så bokade jag en rolig grej igår. Titta in i eftermiddag så får ni veta vad ;-)
Haha vilken cliff hanger. Sorry. Men det förtjänar faktiskt ett eget inlägg.
 
Önskar er alla en bra dag.

Kommentarer
Anonym säger:

Ha ha ja här är det samma lika som gäller, din förkylningblandning och ett efterlängtat läkarbesök. Tur att vi itne träffas irl, tänk om våra baciller kom ihop sig och "parade" sig då hade världen haft ett riktigt monstervirus på halsen (!) *fniss*
Exakt så tyckte jag med, var överförtjust i Allers första tidning, sedan har de dalat. Hittade just info om Ernst nya tidning å den kanske kommer med nått nytt?! Hoppas det, för jag har signat up för en prov pren iaf. Krya på kramar!!!

2012-10-10 | 09:05:22
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jag igen, glömmer jämt att jag måste fylla i mina uppgifter inne hos dig...

Svar: Haha ja elaka monstervirus. Muterade som tar över hela världen. Ernst har ju en del fina idéer. Och jag tror att jag gillar honom bättre som tidning än som TVpersonlighet...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 09:05:55
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Petronella säger:

Åh, vad det är surt med förkylningar, speciellt de där efterhängsna, som inte vill ge sig... Krya på dig, hoppas mirakelkuren funkar!

Kram
Petronella

Svar: Hej! Tack för det. Ännu har den inte fungerat. Bara lindrat..Kram tillbaka (digital sådan, garanterat utan baciller...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 09:27:44
Bloggadress: http://prinsessornapabellevue.blogspot.se
Sanna säger:

Men åh så himla enkelt. Det finns två knappar högst upp på sidan "skriv" och "html" och jag har väl kommit åt html-knappen. Tack så mycket för hjälpen.

Svar: Vad bra att det funkade :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 09:50:10
Bloggadress: http://sannasjul.blogspot.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Hoppas att halsen känns bättre snart!

Svar: Tack! Det hoppas jag med!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 10:55:54
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Svar: Det är en skönlitterär bok för unga vuxna :)

Svar: Spännande! Jag önskar dig STORT lycka till :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 10:58:45
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Em säger:

Krya på dig!!

Svar: Tack Em :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 12:18:59
Bloggadress: http://swedishxmas.wordpress.com/
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Usch då...Krya på dig! Snart är du på benen igen och ingefära, det funkar mot allt!

Svar: ..och glögg :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 17:33:51
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Marika på Odlingspyssel säger:

Lite nördig kunskap nu.
De antibakteriella egenskaperna i honung dör vid 47 grader. Dessutom måste det vara "vanlig" honung som används, i flytande honung så har ensymerna slagits sönder och de bakteriedödande lir förstörda.

Så, honung ska absolut ätas vid förkylning, men honungen ska inte hettas upp (och sedan säger folk att Sveriges lärare inte är bra :D )

Svar: Haha jag visste att det var runt 50 grader, men inte att det var prick 47 :-) Och nördkunskap är fantastiskt, jag ÄLSKAR sånt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 21:06:21
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback