Halloweentips!

Nu har jag försökt leta mig fördärvad efter bilderna från Halloweenfesten för två år sedan, men det går inte alls. De finns nog på nån CD-skiva på något fiffigt ställe (förrådet?). Synd, för jag har så mycket bilder som jag skulle vilja visa.

Ni får helt enkelt ta det som en teaser. Det kommer nog något inlägg med bildkavalkad senare när jag hittat bilderna. Men tills vidare får ni nöja er med skriftliga tips.
  • Blodiga tamponger: Ta marshmallows (lämpligtvis de som faktiskt kan hittas med "vridna kanaler") och pilla in ett dubbelvikt steksnöre i ena ändan. Häll på lite passerad hallonsylt precis innan servering. Det var verkligen en hit på festen.
  • Muffins med svart och orange frosting. Det behövs egentligen inte så mycket mer för att göra det halloweenigt.
  • Sen ett par bonustips som jag inte testat själv: Kattbajslåda. Bottna en kattlåta med krossade digestivekex. Gör negerbollar, men utan pärlsocker så klart. Och bajskorvsformade. Tack för tipset Madelene!
  • Eller så serverar man dessert i form av chokladpudding i en hopknuten hundbajspåse. Det brukar en kollega köra med och det brukar göra succe.
Åhh jag måste verkligen leta rätt på bilderna. Jaja, en annan dag. Ikväll är det nämligen keramik :-) På återhörande!

Kommentarer
Queen of Kammebornia säger:

Haha, nu blev jag riktigt sugen på Halloween!

Svar: Det är MYSIGT :-) Den stora frågan är bara: ska jag vara marge simpson eller sexig pirat?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 20:40:16
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Helly säger:

Det är sååå galet kul att sitta och komma på knäppa saker till Halloween. Jag och min amerikanska kompis hade en brutalt bra fest för ett gäng år sedan. Vi gick ALL IN vad det heter pynt och roligheter. Bl.a. gjorde vi o toaletterna i lokalen till "den galna professorns laboratorium" Ta en gammal glasburk och fyll helt med överkokt spagettis, häll på vatten med rödbetssaft. Blir som en hjärna. I nästa burk lägger du ett fänkålshuvud och även här häller på vatten med rödbetssaft. Blir som ett hjärta. Faktiskt snyggt också.

Svar: Fy tusan så KUL idéer!! Har inte du koll på dina foton så att du kan göra ett Halloweeninlägg? :-) För det där låter fantastiskt. Vi körde ganska all in här med. Hängde spöken på uteplatsen (ballonger och vita regnrockar funkar fint när mörkret fallit) och såna där plastfilmsbilder som täckte fönstren och så. Serverade illgrön bål ur glöggkolven (som ju är lite labratorieaktig) och det enda som saknades var kolsyreis...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 20:57:04
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Queen of Kammebornia säger:

Marge!!!

Svar: Då är det att handla gult ansiktssmink som gäller... Resten är kirrat...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 21:01:09
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Riktigt bra tips! Jag brukar inte "fira" halloween, men nu blev jag sugen!

Svar: Det är ju skitroligt med halloween! Det är så kul med en högtid där man kan gå all in och vara helt galen :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 21:01:47
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Anna säger:

Haha. vilka kul tips! Kanske skulle försöka dra ihop något i år. Åtminstone för barnen. Jag var en anti-halloweenare från början, men med åren har jag börjat att verkligen uppskatta det här med en ny, färgglad högtid som bryter mitt i mörkaste hösten :)

Svar: Jaaaaa det är klart att du ska! Man kan ju göra gulliga spöken av tamponger också.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 08:59:12
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com/
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Måste nog sitta ner och titta igenom alla mina bilder från senaste två halloween. Tycker det blir roligare och roligare för var år som går :)
Jag har redan bestämt EN dekoration för i år. Jag ska skära ut det klassiska grinet (men ett plågat sådant) i en pumpa och sedan köra ner den på vårt staket (vi har ett svart, lite spetsigt staket i metall). Sedan får det nog bli lite lyktor på infarten... STOR risk att pyntandet urartar mer och mer för varje år vi bor i huset ;) Tänker skelett som försöker kravla upp till balkongen på hemsidan, i trädgården kanske en häxa som ser ut att tillaga någon hemsk brygd... :D

Svar: Mmm det vill jag också göra! Men jag får se vad det blir - om det blir något. Annars kanske jag tar fram mina fejkade elektriska pumpalyktor istället...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 13:38:40
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

Bläck... man skulle NÄSTAN tappa aptiten. har inte funderat ut vad busungarna ska käka på sin fest. Förutom hamburgare - som inte är ett dugg läskigt, men som gillas av barn.

Svar: Men en blodig köttfärslimpehand kanske vore något? Köttfärs som köttfärs liksom :-)http://jennhoney.tumblr.com/post/227143129/meatloaf-hand-halloween-is-a-great-excuse-to-get
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 20:00:39
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
erika säger:

blä... det låter mer äckligt än läskigt tycker jag. Jag tänker att Halloween handlar om att skrämmas, inte äckla så man kräks. Möjligen med mycket blod och kroppsdelar men inte tamponger?? Jättemärkligt för mig. När blev det skrämmande? Bara äckligt tycker jag. Menar inget illa. Ett tips på blodiga fingrar däremot är att forma marsipan/mandelmassa till just fingrar och sticka/sätta ett mandelpån lite naturligt om en nagel. Går att pensla på karamellfärg för att se ut som nagellack. Sen "bloda ner" änden där den är avhuggen från handen...

Svar: No harm taken :-) håller med om att det är äckligt. Och just när det gäller maten så är det ju ofta åt "äckelhållet"... För mig är ett avhugget finger och en blodig tampong samma äckelfaktor - inget av dem är läskiga...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 07:13:43

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback