Förvaring för julskivorna

Igår kväll påbörjade jag årets julskiva. Det är så kul att sitta och bläddra bland skivorna och se vad som ska med. Har dock inte börjat LYSSNA ännu, jag konstruerar den på papper för tillfället.
 
Vill återigen tacka för alla tips på julmusik som ni lämnade för en tid sedan. Jag fick jättemycket inspiration, spotifylistor och tips. Det är guld värt nu :-) Om det är någon annan som vill ha en massa tips: läs gärna kommentarerna i DETTA inlägg
 
 
För något år sedan pysslade jag en CD-låda åt syster. Alltid bra att ha skivorna samlade på ett ställe. Färgen framgår bäst på bilden till vänster, och mönstret på bilden till höger...
 
CD-lådan kommer från IKEA. Papper från Panduro.
Ska du ge dig på detta projekt själv rekommenderar jag att du använder dig av ett tunnare papper, spara dina styvare scrapbookpapper till dekorationer istället. Du kan nämligen inte ta bort metallbeslagen, utan man får skära ut NOGA. När kanterna på locket dessutom är A) rundade och B) inte så långa har ett styvare papper tendens att "sprätta upp" - hur noga man än är när man tejpar och limmar!
 
Ja jag vet. Jag har bloggat detta tidigare. Men jag GILLAR lådan, och ni är en hel del nya läsare sedan 2010... Lev med det ;-)
 

Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Att återvinna sig själv å bra inlägg är inte en rättighet utan snarare en plikt vet du ;-P
För braiga tips å trix ska man dela med sig av! :-D

Svar: Haha toppen! Det ska jag komma ihåg :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 19:20:02
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Jessic säger:

Superfint!!!

Svar: tack :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 19:29:07
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Åhh så smart! :) Jag brukar alltid göra en ny blandskiva med nya och gamla jullåtar varje år :)

Svar: Det gör jag med. I 20 ex eller nåt, och så skickar jag dem som julkort.
http://tomtensdotter.se/2011/december/arets-julkort.html
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 21:02:14
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback