Första paketen inslagna

Det där med att sortera in tvätt i garderoben... Nja... Varför göra idag det man kan göra en helt annan dag? Istället för att vara hemma och sortera tvätt i lördags hamnade jag i bastun med Jocke och Niklas. En av fördelarna med att umgås med hårdrockskillar är ju att de alltid kan hjälpa till när man råkar glömma såna elementära saker som neccesären hemma. Så efter bastun luktade jag som en hel karl eftersom jag fick låna hygienprylar av Jocke. Och sminket löste sig tack vare Niklas :-)

Men de trevliga sakerna på lördagens att göra-lista hanns med så klart. Att slå in julklappar! Nu var det dags för mig att testa washitejpen som jag shoppade häromdagen.
 
 
Det var definitivt kul att pimpa paketen lite. Jag gillar att ha paket som är enhetliga, men som ändå inte ser likadana ut. Förra året lyckades jag och syrran matcha våra paket finfint - utan att ens anstränga oss. Nu återstår det bara att övertyga mamma att bara slå in sina paket i en färg också. Så kommer vi att få stans snyggaste paketsamling :-)

Kommentarer
Tomtemor säger:

Drömma går ju.

Svar: Jahaja... Du menar så? Ska nog komma på ett sätt... Puss
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 08:20:29
Flipfloppan säger:

Väldigt, väldigt snyggt! Tack för inspirationen!

Svar: Tack! Och tack själv! För inspirationen alltså :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 09:20:30
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Linda säger:

Tjusigt...så långt har inte jag kommit...

Svar: ...men du har ju hittat en gran eller tre, så du har ju kommit en bit på väg i alla fall :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 09:41:45
Bloggadress: http://www.candygirl.nuvarande
Therese - Sockenvägens Söta säger:

så snygga paketen blev!!! Här skulle jag slå in paket också, men näe, annat kom emellan... så det roliga har jag kvar till nästa helg, liksom tvätten som ajg sket i ;-P Berget får växa en vecka till! KRAM

Svar: Tack :-) Ja, livet har en tendens att komma emellan ibland. Och tvätt... Usch. Varför kan den inte bara tvätta sig själv, och hoppa in på rätt ställe i garderoben? Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 10:00:55
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Victorias Jul - Vinn 300 kr på belysningsdesign.se säger:

Vilka fina paket. Jag har inte börjat slå in mina klappar ännu men jag borde börja med det snart men jag har inte kommit på vilket papper jag vill ha.

Svar: Tack Victoria :-) Nej det är alltid svårt att veta hur det ska bli med paketen... Jag var länge inne på turkost med vita detaljer men jag hittade inte rätt turkos. Du får åka och botanisera på Dollar? Du som har det i närheten (avundsjuk...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 11:10:24
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Svensk Jul säger:

Jag har inte köpt en ända julklapp ännu ;-) Men dina julklappar var jätte fint inslagna.

Svar: Tack för det! Och de var roliga att slå in. Kul att göra något annat än bara papper och snöre, men ändå inte behöva sitta två timmar med varje paket. Inga julklappar shoppade än? Dags att köra igång då? :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 13:10:26
Bloggadress: http://svenskjul.blogspot.se/
Anonym säger:

Du duktiga kvinna! Jättefina! Är såååååå imponerad av din framförhållning och proffsighet!
Men en liten undran; ser ut som tejper från IKEA, gick de att flytta på? Har tidigare köpt fina tejper som inte går att flytta vilket är, förutom den fina designen, det bästa med washi. Det gör att man kan göra fel många gånger.

Svar: Tack för det, du anonyma! Nu blir jag ju nyfiken på vem du är... :-)
Tejpen: alla rödvita kommer från Panduro och de funkar att flytta på. Den naturfärgade med snöflingor kommer ifrån GRANIT och den satt lite värre - det var till och med så att tejpen hade fastnat ihop med sig själv på rullen. Så där var det "rätt från början" som gällde...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 14:57:13
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

det är alltså dig man vill ha julklappar av i år. Så snygga att man knappt våga riva pappret:)

Svar: Tack för det :-) Så då kan jag skicka en julklapp till dig som innehåller...ingenting... för du skulle ändå inte öppna den?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-22 | 16:00:45
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Helly säger:

Men, blev jag anonym??? Hur kunde jag bli det?? Det var inte meningen. Hur som helst det jag ville säga var:
1. du är duktig
2. vad fint det blev.
Så, ordning på torpet!

Svar: Man blir anonym för att min blogg är DUM. Normalt på blogg.se-bloggar så sparas ju avsändaren så när man kommer tillbaka behöver man inte fylla i alla uppgifter igen. Men eftersom min blogg tydligen har bestämt sig för att vara elak och ondskefull så har den bestämt att man ALLTID måste fylla i allt. Och bloggens ägarinna har inte en susning om hur hon ska göra för att laga det...
Och du, tack! Du ser vart jag hittat inspirationen va? ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-23 | 23:47:15
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Emelie - jul i tomteverkstan säger:

Haha nej va härligt! Om ändå min släkt kunde matcha lite, istället kommer de oftast med paket med samma papper på alla paket, å ett fult snöre som inte matchar ;)

Å vilka otroligt fina paket, helt i min smak! Sån där tejp var ju supersmart, det måste jag köpa! :)

Svar: Ja, jag har blivit frälst. Det är sånt som kommer att förekomma mycket nu :-) Mamma gör jättefina paket. De är bara mååååånga olika sorter
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 09:57:36
Bloggadress: http://Julitomteverkstan.blogg.se
Tomtenissan säger:

Fina klappar...Jag har köpt ganska mycket julklappar men inte hunnit så långt som till inslagningen.

Svar: Nej... Jag älskar att slå in paket. Iaf om det är få. Därför försöker jag alltid göra det pö om pö annars blir jag bara stressad
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-24 | 12:34:17
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback