Dagen ägnar jag åt...

Lång morgon. Härlig helgfrukost i nytvättad morgonrock. Sniffa sköljmedel och bara mysa. Det enda som saknas är lite skidåkning på TV:n, men det är inte lång tid kvar innan det drar igång.
 
Sen hörrni. Då blir det skoj. Då ska jag nämligen slå in de första julklapparna. De har stått och väntat på att bli inslagna vääääääldigt länge, men jag har inte kommit på hur årets paket ska se ut. Förän nu. Så nu är det bara att köra på. Dessutom får jag besök av syster, svåger och systerson nästa helg. Och om paketen är klara så innebär det att de kan få åka bil till Lunde redan nu - istället för att jag ska släpa dem på tåget i december.
 
Ännu senare blir det tråkigt. Då måste jag nämligen ta hand om tvätten. Som singelpingla i mina bästa år tog jag verkligen tillvara på fredagkvällen... Den tillbringades med att springa upp och ner i tvättstugan. Det var välbehövligt vill jag lova - i tvättpåsen låg en sommarblus och två bikinis. Ja ni hör ju själv. Jag HATAR att tvätta. Jag har varit och shoppat nya underkläder och baströjor rätt ofta i höst. Sprungit till tvättstugan och tvättat kanske en maskin varannan vecka, bara för att inte bli helt ruinerad...
 
Att tvätta är en sak. Att få in den rena tvätten i garderoben är mördande tråkigt. Jag borde faktiskt betala någon för att ordna det åt mig. Tål att tänkas på.
 
Tur att det finns rejält med glögg att trösta sig med :-) Kanske plockar jag fram lite pepparkaksrulltårta med lingon ur frysen också. I helgen kommer lite fler glöggrecensioner förresten, så titta in igen om ni är nyfikna!

Kommentarer
Madeleine W säger:

Åh vad jag saknar den härliga tiden med en maskin tvätt varannan vecka, här blir det minst 4 tvättar i veckan. jag tycker om att tvätta, se hur innehållet i tvättkorgen minskar, men att få in skiten i garderoberna är jag värdelös på så tvätten hänger på övervåningen lagom tills det blir dags att tvätta nästa gång.

Svar: Haha jag kör lite samma taktik, men med sängen. Eftersom det inte är någon som sover i andra halvan av dubbelsängen så hamnar kläderna där.... Skulle vilja ha tvättmaskin i lägenheten så att det inte blev ett så stort projekt att tvätta.....
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 10:28:06
Bloggadress: http://www.minvitajul.blogspot.com
Leo säger:

Du borde simma varje vecka. Suveränt även för singelpinglor. :)

Svar: Mmm men det är ju så kallt i vattnet? I alla fall utomhus, och min hud är inte så bra kompis med klorvatten... Har du inga andra träningstips? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 12:47:50
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Leo säger:

Ja faktiskt. Man kan älska. Lite fuktigt, men mest på det torra. :)

Svar: Det är naturligtvis en alldeles utmärkt motionsform. Måste bara hitta någon att älska först :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 12:55:56
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Leo säger:

Dräller ju av söta tomtenissar där ute. Bara att räcka ut handen för en skön Tomtedotter som dig. :)

Svar: Ska testa det. Tack för tipset, Leo :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 12:59:26
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback