Testat recept från Tomtens Dotter?

Jag gillar mat. Jag gillar att göra godis. Jag har till och med börjat gilla att baka annat än muffins och scones det senaste året. Genom åren har det blivit en hel del recept på bloggen, och det är främst för att jag ska veta vart jag har dem - det här är ju mitt eget arkiv. Men även för att inspirera er så klart.
 
I fredags fick jag en kommentar ifrån Johanna. Hon hade testat att baka mina saffransbullar. Nåja, nästan i alla fall. Och Amanda har gjort mina Rocky Road, och hon säger att det receptet är mycket bättre än Leilas recept. Ulla har testat pepparkaksrulltårtan. Hantverkaregatan har testat chilisylten (där receptet inte är mitt, utan Nigellas. Men jag är nog den främsta ambassadören för chilisylten) Flipfloppan har testat Rocky Road Fudge och hon tycker att det är ungefär 100 gånger godare än vanliga RR.
 
Därför blir jag så klart nyfiken... Är ni flera därute som testat recept som ni hittat här? Det skulle vara jättekul om ni lämnade en kommentar. Gärna med en länk till inlägget om ni bloggat om det. 
 
Ha en riktigt skön söndag!
 
 

Kommentarer
Miss Khaos säger:

Har ganska nyligen hittat hit till din fina blogg.
Men jag ska absolut testa din rocky road fudge och chilisylten!
Kram

Svar: Kul att du hittat hit :-) Och det gör du rätt i! De är riktigt bra recept som förtjänar att testas!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-11 | 11:24:28
Bloggadress: http://misskhaos.blogspot.com
Ulla säger:

Har testet chilisylten också, den är härlig!
Och blev dessutom inspirerad av CD skivorna som julklapp... Vilket program använder du när du gör skivorna?

Svar: Chilisylten ja! Den är ju bara bäst i världen. En av mina stapelvaror i skafferiet :-)
CD-skivorna: jag gör det enkelt för mig och kör det bränningsprogram som ingår i windows media player :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-11 | 11:57:37
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas säger:

Än har jag inte testat! Men det kommer säkert bli något ;) Kommer lovar jag att säga till!

Svar: Grymt! :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-11 | 15:25:24
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Tomtenissan säger:

En blivande receptbok, kanske? :)

Svar: Haha ja, man skulle kanske satsa på det :-) Har jag en köpare i dig? ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-11 | 19:29:41
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Anna säger:

Jag har ju gjort dina pepparkaksmuffins, som var jättegoda. I fjol blev Waldorfsalladen jag hittade hos dig (hmm, ja, receptet iaf) min favorit på julbordet. Och idag bakade jag dina "Världens bästa lussebullar".

Betyg på bullarna: Världens bästa!! Guuud så sjukt goda. Faktiskt helt fantastiskt perfekta!
Jag har ett bra lussebullsrecept som jag varit helt nöjd med. Saftiga och fina. Men de bullarna blev helt ohyggligt utslagna av dina. När jag ska baka riktiga lussekatter, närmare jul, så kommer jag absolut använda ditt recept igen.
Så tack för det, det var ett riktigt guldrecept :)

Svar: Vad kul att höra :-) jag växte flera meter igår när jag läste din kommentar! KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-11 | 20:35:13
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com
Tomtenissan säger:

Sv: Det är klart, jag köper boken direkt :)

Svar: Perfekt. Då har jag två köpare. Du och min mamma :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-12 | 12:30:06
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Vichy säger:

Jag har ännu inte testat något av dina recept! vi är mitt uppe i att flytta nu så det finns inte tid och plats att baka!
Men så fort jag är i ordning i nya lyan så ska jag iallafall testa saffransbullarna! :)

Svar: Det gör du rätt i. Du kommer inte att ångra dig, jag lovar :-)Lycka till med flytten, och glöm inte att tugga alla flyttpackares bästa mantra: Love it, Use it or Loose it ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-12 | 13:21:03
Tomtenissan säger:

Sv: Haha...Ja,du ser, en storsäljare ;)

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-12 | 20:15:15
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Natasha Anne säger:

Har ju nyligen hittat din blogg så har inte hunnit testa något än (har gjort chilisylten sedan tidigare), men jag lovar att det är MASSOR som ska testas!

Svar: Visst är chilisylten grym? Så bra stapelvara i kylen som klickar till det mesta till nya höjder :-) Hör gärna av dig om du testar nåt, alltid kul att höra :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-19 | 01:54:47
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback