Sportfånen presenterar helgens händelser:

Åh vad jag älskar helger med långfrukost framför TV:n med en massa härliga skidtävlingar. Sitta och hänga i morgonrock eller teletubbiedräkt och tillbringa lite kvalitetstid med André Pops. I helgen är det premiär för Vinterstudion (vilket i min värld är bland det bästa SVT sänder!)
 
Längdskidor: Premiär för världscupen i längdskidor i Marcus Hellner-land. Gällivare. Svenskarna brukar alltid göra bra ifrån sig här, med favoritdistansen för både Hellner och Kalla. Hellner verkade lite seg i Bruksvallarna förra helgen, men förhoppningsvis var det enligt planerna. Johan Olsson däremot. Het som en bakpotatis. Kalla visade fin form i Bruksvallarna. Och på tal om Hellner förresten... För första gången ska Hellner och Northug mötas i en TV-studio på söndag. Kan bli intressant :-)

Vill även passa på att tipsa om en alldeles utmärkt blogg: På Skidpepp hittar man en massa roliga saker som man inte läser om i vanlig media. Är du längdnörd så ska du definitivt kolla in den! Nya regler, nya dräkter, intervjuer med lite andra frågor. Gillar.
 
Alpint: De alpina herrarna åker Störtlopp och SuperG i Lake Louise, medan damerna kör slalom och storslalom i Aspen
 
TV-tider:
 
Lördag:
Vinterstudion SVT1 10.05-14.30 
10.30 SKIDOR: VC Gällivare 10 km (f) damer
12.30 SKIDOR: VC Gällivare 15 km (f) herrar
13.50 AFTER SKI 
18.05 ALPINT VC Aspen Storslalom damer (åk 1) SVT2
19.15 ALPINT VC Lake Louise Störtlopp herrar EuroSport
21.00 ALPINT VC Aspen Storslalom damer (åk 2) EuroSport
22.30 ALPINT VC Aspen Storslalom damer (åk 2) SVT1 (OBS: eftersändning!)
 
Söndag:
Vinterstudion SVT1 10.05-17.15
10.30 SKIDOR: VC Gällivare 4 x 5 km (k+f) damer
12.15 SKIDOR: VC Gällivare 4 x 7,5 km (k+f) herrar
18.00 ALPINT VC Aspen Storslalom damer (åk 1) SVT2
19.00 ALPINT VC Lake Louise SuperG herrar EuroSport
20.45 ALPINT VC Aspen Slalom damer (åk 2) EuroSport
22.10 ALPINT VC Aspen Slalom damer (åk 2) SVT1 (eftersändning!)

Kommentarer
Flipfloppan säger:

Tack för detta, satt just och googlade efter tiderna :) Då sitter vi här nu. Älskar vinterstudion, tycker det hör ihop med julen på något vis. Vörtbröd m skinka och ost, kaffe och ett ljus som just tänts. Helt perfekt!

Svar: Visst är det så! Och när det är "rätt" personer som kommenterar också. Det SKA vara Jakob och Anders som kommenterar. Jag älskar när Anders blir så där exalterad som bara Anders kan bli :-) Din frukost låter ju underbar!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-24 | 10:40:58
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Melody säger:

Undrar hur stor kaloriförbrukningen är på det där sportandet?
Kan man äta saffransbullar och skinkmackor till varje punkt på programmet utan att rulla fram på måndag?
Ha en bra helg!
Kram
Melodys matte

Svar: haha ja men eftersom du har en Melody som måste promeneras med jämna mellanrum så gör du ju av med lite kalorier också. Så det går nog bra :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-24 | 10:44:09
Bloggadress: http://Melodyshihtzu.blogspot.se
Flippfloppan säger:

dumma Bjoergen....

Svar: Mmm men jag ska njuta av att Northug får stryk av Hellner och Olsson lite senare.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-24 | 11:16:17
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Johanna säger:

Förstår att det är jättemysigt för någon som gillar sport, tyvärr är jag inte en sån hehe :) men hoppas du får en Jättemysig helg!

Svar: Mmm helgen har varit toppen :-) Hur gick tentan då? Kändes det bra?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-24 | 15:14:20
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback