Så himla roligt är det inte att diska!

Glöggfest den andra advent är en mångårig tradition. I början var vi 6-7 pers som käkade risgrynsgröt, drack glögg och åt peppisar. Vänskapskretsen har vuxit, singlar har blivit par. Paren har ynglat av sig. Nu brukar runt 40 pers stå på listan över inbjudna...
 
 
Många personer innebär mycket disk. Ovanstående bild är bråkdel av disken som skapades på förra årets fest. Men jag undrar... Jag undrar om inte Helly har rådit bot på problemet med hjälp av lite washitape... Dessutom kan det ju vara en rolig aktivitet på festen: Pimp your egen glöggmugg liksom. Lagom projekt - även för den som inte är en pysslare.
 
Psst 1... Snart fyller bloggen 100 följare på Bloglovin. Då tävlar vi. Men det saknas ännu tre prenumeranter, så om du inte prenumererar: Gör gärna det genom att klicka HÄR
 
Psst 2... Mamma... Ska inte du baka dessa kakor till jul?

Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Vilka fina muggar du har!!! Å ja, att pimpa glas med tape är inte en dum idé! Garvade dessutom gott åt din påminnelse till dig själv - smart!

Ang glögg så dricker barnen vanlig glögg, men är inte superförtjusta. Men dödskalleglöggen har luran tjatat om att få dricka igen sedan i morse, så den blev en jackpott. Nu har jag en glöggkompanjon här hemma ;-D Arv och fostran i kombo, oslagbart! KRAM

Svar: Tack :-) Ja, orientaliska theglas känns lite roligare än vanliga glöggmuggar. Hade en plan på att köpa två av varje sort och ha en MASSA olika, men i samma stil. Som tur är så köpte jag ändå 12 av de första eftersom de var så billiga.. Och sen fick jag de genomskinliga med gulddekor av en kompis när hon varit i Egypten för några år sen. Vilket var lite tur, för det där med 2+2+2+2+2+2 var inte lika fint i verkligheten som i mina tankar.
Haha ja, det gäller att fostra dem på rätt sätt. Det ska börjas i tid. Skönt att ha en partner in crime.

KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-03 | 15:00:28
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Maries strålande jul säger:

Absolut är engångs en bra lösning när man är så många och extra roligt att dekorera själva. Rolig tradition med glöggparty!

Svar: Mmm det är ju det. Jag gillar mina glöggfester, det är så mysigt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-03 | 17:39:40
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Melody säger:

Läser din blogg varje dag, så nu följer jag den via Bloglovin!
Hoppas du når dina 100 idag!
Kram från
Melodys matte

Svar: Jo det gjorde jag :-) Nu är ni 101 stycken, så imorgon blir det tävling!Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-03 | 18:44:53
Bloggadress: http://Melodyshihtzu.blogspot.se
Flipfloppan säger:

Hrm..tejp alltså. Du ser själv hur lätt det är att trilla dit ;) Jag har glöggmuggar tillräckligt för eventuellt glöggparty, men nu vill jag köpa engångs och tejpa istället. Såklart! Ha en fin kväll

Svar: Haha ja, men jag har inte trillat dit på riktigt än. Men jag ska nog ta och tejpa lite värmeljus nu tror jag... I rent terapeutiskt syfte så klart :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-03 | 20:18:59
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Haha underbart med disk! ;) Hoppas att du får lite hjälp!

Svar: Hehe ja det är ju färdigdiskat sedan länge. Men i kväll ska vi ses ett gäng hos mig och dricka glögg
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 08:39:11
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Helly säger:

Asså, du är så himla gullig. Tack snälla för all länkkärlek! Känns oxå skönt att ha kunna hjälpa dig i ditt diskinferno... ;)

Svar: hehe varsågod. Och tack för inspirationen. Ikväll vankas glöggprovning härhemma - tyvärr hittade jag bara plastmuggar på affären. Det får gå det med.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 10:16:21
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Svar - Ha ha näe att gänga the real King är inte på frågan, huga! ;-P Å tack för kameratipset, får se vad tomten säger, just nu sponsrar tomtekassan vovvens veterinärvård :-/ KRAAAM <3

Svar: Då är vi på samma linje när det gäller det: Linje Olusta...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 13:05:50
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Victorias Jul säger:

Förstår att det blir mycket disk men det måste vara kul med så mycket folk

Svar: Ja absolut. Nu brukar ju alla 40 inte kunna komma, vilket så klart är trist, men samtidigt lite av en nödvändighet. Jag vet att om jag bjuder 40 så kommer nånstans runt 25-30 pers... Sprider dessutom ut det som ett "öppet hus" mellan 15-21 så att man hinner prata med alla, och att folk har någonstans att sitta... Kul är det! Och VARMT blir det med så mycket folk samtidigt som man så klart vill ha levande ljus tänt för mysfaktorn...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 14:05:43
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback