Nu är det hjort!

Här har de senaste dagarna ägnats åt städning, fix, gardinstrykning och annat nödvändigt. Alla rum är julpyntade nu, men i år har jag verkligen hållit tillbaka på pyntandet. Jag räknade, och det finns fyra tomtar framme allt som allt. Och fler lär det inte bli i år.
 
Den här lägenheten passar liksom inte att pynta - eller så är det min smak som har ändrats. I år, liksom förra året, har jag mer satsat på färgsättning och små arrangemang. Nedanstående är en favorit som hängt med sedan julen 2010.
 
 
Om någon funderar över den taskiga ordvitsen: Sommaren 2010 träffades jag och mitt ex Jocke. Eftersom man aldrig kan veta på förhand vad nya pojkvänner tycker om väldigt nära manliga vänner (som man dessutom bott ihop med tidigare) så såg jag tidigt till att tussa ihop honom och Niklas. Det var väldigt viktigt för mig att de skulle fungera ihop, så jag skickade hem dem till Jocke och sa åt dem att dricka öl, titta på fotboll och malebonda lite. Det funkade och de är nära vänner idag :-)
 
Nåväl. Det blev adventstider. Jag och fina Ceccilina hade varit ute på en härlig shoppingrunda, och jag kom hem med min fina hjort. Nån av ovanstående herrar, minns inte vem, säger nåt om att det skulle vara en ren. Nej, det är ingen ren. Det är en hjort.
 
Och nu började det. Hela den julen fick jag höra taskiga ordvitsar i stil med "Hjort är hjort", "har han hjort på sig eftersom han alltid är på toa?" och så vidare och så vidare.  Eftersom de båda tyckte att det var himla kul när jag blev lite putt så fortsatte det. Och fortsatte och fortsatte. Eftersom vi alla tre bodde hemma hos mig i ungefär två veckor så kände jag mig lite utmobbad.
 
Well... If you can't beat them, join them. På så sätt bevarar jag min egen sinnesfrid eftersom de fortfarande, två år senare, tycker att skämtet är väldigt kul... Så för att inte bli galen på ordvitsen har jag helt enkelt börjat tillämpa den själv.
 
Förlåt!

Kommentarer
Maries strålande jul säger:

:)
Känner igen det där med pyntandet, jag har också ändrat smak fast jag har inte fått familjen med mig. Jag hade kunnat tänka mig att hoppa över hälften av pyntet, tänker mest på prydnadstomtar, men familjen vill ha dem. Jag tror inte att det är som att jag är mätt på julpynt utan att jag har ändrat smak.

Svar: Mmm det är nog så. Är dina barn som jag var hos mamma? Varje sak på sin plats, samma ställe som förra året? :-) Annars kan man ju samla ihop allt i ett hörn och göra ett stilleben...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-01 | 09:20:13
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Anonym säger:

ahhahah, roligt!! jag har i år visserligen inte pyntat mindre än vanligt, men inte köpt särskilt mycket nytt, utan är nöjd med det jag har. En ängel blev det idag och ett hjärta av bjällror har jag också köpt, annars bara en massa ljus, grane och andra växter. kommer att lägga ut dem efter hand, med start i morgon då adventsljustaken såklart kommer att visas. Ha den fint och vad 17 gör man åt Björgen? Man gillar ju henne dessutom, till skillnad från den där Northug, fast idag blev han bara tvåa, underbart ;) Klem

Svar: Vad härligt att vara nöjd :-) När blir man det?
Jag missade skidorna i helgen helt. Men av vad jag har förstått missade jag ingenting, bara en massa hopplösa norrmän överallt. Jo jag håller med. Kände samma sak förra året: http://tomtensdotter.se/2011/november/oh-the-weather-outside-is-frightful.html
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-01 | 19:48:16
Queen of Kammebornia säger:

Fin ju! Vi har bakat pepparkakor och lussebullar nu! Kram!

Svar: MYYYYYYS!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-01 | 20:39:00
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Hanneles julparadis säger:

här börjar det också bli juligt

Svar: Härligt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-01 | 22:40:44
Bloggadress: http://hannelestraditioner.blogspot.se/
Alexandra säger:

Min favorit är tivoli svart :)

Svar: Hej Alexandra
Gissar att du tänkte vara med och tävla? Kan du lämna din kommentar i rätt inlägg istället? För annars kommer jag inte att komma ihåg det när det är dags att dra
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-02 | 00:08:28
Liie säger:

Hejsan! Jag såg att du tävlat om ett Yankee Candle på en annan blogg, och tänkte därför att jag skulle tipsa dig om att jag idag (endast 2 december) tävlar ut ett Yankee Candle med juldoft i min blogg, var gärna med :)

Haha, jag älskar sånna där kassa ordvitsar, roligaste som finns typ :) Och hjorten var väldigt fin, gillar sånna där stilrena vita prydnader.

Svar: Attans, den missade jag.
Hmm... Kassa ordvitsar är just kassa. Ett annat ex var expert på dem och tja... från början skrattade jag för att vara snäll men sen fick det vara.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-02 | 01:06:10
Bloggadress: http://heyli.blogg.se/
ANNA säger:

Så är det ibland... pyntet blir inte bra... Jag har knappt fått tummarna ur å donat med något sånt, det får bli på måndag..

Bakar du egna pepparkakor? Var gärna med i min tävling i bloggen. http://wonderings.blogg.se/2012/december/forsta-advents-tavling.html

Ha en superfin Första Advent.

Svar: Ja, men bättre sent än aldrig? Då får du mysigt ikväll :-)Hann aldrig se din tävling, så den missade jag...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-02 | 02:28:01
Bloggadress: http://www.wonderings.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback