De godaste saffransbullarna!

Jag vet att ni har egna saffransbullerecept sedan tidigare. Och varför skulle ni lita på en vilt främmande människa på andra sidan internet? Jo, det ska jag berätta för dig: för att det är de godaste bullarna du har smakat. För att när jag åt de två sista bullarna till kvällsfika igår kväll var de fortfarande saftiga trots att det var två dagar sedan de togs fram från frysen.
 
Om du bakar dem nu, ja då har du tid att baka dina vanliga OM du mot förmodan inte skulle hålla med mig när du väl provsmakat. Men det känns riskfritt.

 
Jag vet, jag kanske sticker ut hakan lite väl långt nu. Men det är för din egen skull. Jag gör ju detta för att DU ska få det godaste adventsfikan i mannaminne. Det är ren omtanke. Lita på mig!
 
Just denna variant tillkom lite slumpartat i söndags. Insåg att jag inte skulle ha tid att låta en florsockerglasyr stelna till så jag fick improvisera. Jag är så glad att jag inte hade tid. Detta blev så perfekt som det bara går. Eget skryt luktar illa, men egna bullar både luktar och smakar gott ;-)
 
Gör helt enkelt Kramforsbullarna men pensla med smör och rulla i socker. Thats it. Bara gör det!

Kommentarer
Katarina säger:

Jag tror dig :) De ser ju så goda ut!

Svar: Mmm de är fantastiska :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 11:59:20
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Victorias Jul säger:

Den lilla byn där jag kommer ifrån kallas de där bullarna för Prinsar av bageriet. Men jag vet inte vilket recept dom använder

Svar: Ahh kul att de har ett namn :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 12:02:03
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Amandas jul säger:

Nu är receptet utskrivet! :) En fråga bara. Man penslar ändå med vatten innan dom åker in i ugnen eller? Och när dom sedan svalnat penslar man med smör och rullar i socker?

Svar: Ja precis. Pensla med vatten efter jäsning, innan gräddning. Sen fryser du ju de som inte går åt för stunden "nakna" och penslar med smör och socker precis innan servering
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 12:29:55
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Dreglar lite just nu...

Svar: Baka istället ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 13:09:07
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Fisan säger:

Hmmm... Ja, du vet ju att jag vid det här laget är vansinnigt pretto när det gäller mat och bak ;). Men det här ser ut som en lysande idé! Måste jämföra med mitt prefekta recept för lussebullar (ja, det är perfekt :)), de var ganska lika nämnligen...

Svar: Ahhh ska bli spännande att höra vad du tycker då :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 13:31:17
Bloggadress: http://rdetbarajageller.blogspot.se/
Queen of Kammebornia säger:

Mmm, vad gott! Jag har iaf laddat med saffran i skåpet! Kram!

Svar: Kraaaam!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 14:57:24
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Cassandra säger:

hmm gillar inte socker på saffransbullar utan föredrar dom klassiska! :)

Svar: Ja, det är ju en smaksak. Men det är ju ändå degen som gör det till en bra bulle i grunden, och degen är grym!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 15:40:48
Bloggadress: http://cassandra87.blogg.se
Åsa säger:

Jag var en av de priviligierade som var där i söndags och fick smaka en av dessa fantastiskt bullar och jag kan bara instämma. Det är de godaste saffransbullarna EVER!!!!!
Jag kommer aldrig mer använda något annat recept på saffransbullar än detta!

Svar: Puss hjärtat!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 15:45:25
Madeleine W säger:

Jag har länge letat efter det ultimata receptet men ännu inte hittat rätt. Och jag bakar bara en sats saffransbullar varje år så jag får liksom bara en chans per år att hitta rätt. Jag tror att detta kommer bli årets recept som jag ska använda och jag hoppas verkligen att jag de är lika goda som de ser ut. Funkar degen bra att baka vanliga lussekattor med också?

Svar: De är grymgoda! Och jag menar, det är ju degen som gör dem perfekta, hur man väljer att pimpa dem sedan är ju valfritt. Har aldrig gjort vanliga lussekatter på den, men jag kan inte se varför det inte skulle funka. Kör hårt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 16:31:59
Bloggadress: http://www.julbloggen.se
Annas Jul säger:

Låter som det är ett recept man måste pröva!

Svar: Absolut! Hade jag haft någon scoutheder att svära på så hade jag svurit på den. Nu får du nöja dig med en ed på min vanliga heder :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-07 | 19:14:27
Bloggadress: http://www.annasjul.blogspot.com
Anna säger:

De ska provas! Är grymt sugen på saffransbullar, så det blir kanske väldigt snart dessutom :)
Jag ville fö flytta till Kramfors för drygt ett år sedan. Hittade ett hus som jag blev helt förälskad i. Var nog tur att det blev sålt, annars vet man inte hur det hade blivit ;)

Svar: OJ! Lilla vän, vad skulle du dit och göra? Hus är en sak... Fina, bra priser och så vidare. Men jobb då? Det måste man ju också ha...
Ja testa dessa! De är BÄST!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-10 | 14:55:44
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com/
Fröken Nattfrost säger:

Får väl kanske testa dem då. ;)

Svar: Det tycker jag definitivt att du ska göra :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-10 | 15:13:06
Bloggadress: http://www.nattfrost.se
Anna säger:

Haha, ja det var just det. Fanns ju inga jobb inom rimligt avstånd, så det gick bort. Annars hade vi nog tagit en tur upp och undersökt det hela lite mer seriöst. Kollar hus/ gårdar över hela Sverige eftersom vi har rätt många krav på nästa boende.

Svar: Iofs så finns det nästan alltid jobb på Folksam där...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-10 | 18:42:40
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback