Smarta väskan, part 1

Vår och sommar innebär att det är skönt med långa promenader. Ska man ta långa promenader vill man inte bära på saker. Men är vädret fint saknar man ofta fickor att stoppa saker och ting i. Även om man inte behöver ha med sig en massa saker ut finns det ändå några nödvändigheter.

Nyckel. Kanske ett visakort eller lite pengar. Mobiltelefonen. Det mesta kan så klart stoppas i BH:n, men inte nycklarna! De skaver så förbannat. Inte alls trevligt. Ja, jag har testat. Dessutom mår mobilen inte så bra när man börjar svettas.

Förra sommaren hittade jag räddningen i form av en Bag on Bottle:



Här ryms alla ovanstående upprabblade nödvändigheter utan några som helst problem. Själv föredrar jag att ha väskan runt handleden och vattenflaskan i handen, men det är så klart en smaksak antar jag. Men jag tyckte att det blev svårt att hålla i vattnet med en väska på. Men för den som gymmar - och därmed inte har flaskan i handen konstant - är det en bra sak antar jag.

Designtorget. 95 riksdaler. Som hittat.

Det enda jag önskar nu är att den börjar tillverkas i en lite mer partyvänlig variant. Svart fuskskinn och helsvart resår skulle vara finfint. Varför inte lite nitar och en döskalle när jag ändå är igång och önskar?




Kommentarer
Angela säger:

TACK för tipset!! En sån måste jag inhandla. Det eviga problemet, inga fickor och långprommis med hunden - nycklar och framförallt telefon en nödvändighet att ha med sig - what to do? Drygt att släpa med sig en väska på ryggen (tycker jag) och nu ba..Problem solved. =D



Ha det gott!!

2012-05-21 | 10:43:28
Linda/Candygirl säger:

Det där var fiffigt...

2012-05-21 | 17:25:37
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback