Sometimes the best moments...

...in life are the simple ones. Like having cheese doodles and wine. Den texten hittade jag på en tavla för nån månad sedan och tänkte direkt på min vän Niklas. Hans version av en ostbricka består nämligen av rödtjut och ostkrokar.

Två saker som var bra att kombinera: Niklas flytt till en ny lägenhet och min nya hobby. Klart grabben ska ha en ostkroksskål med den (något avkortade) texten, tycker ni inte? En koboltblå skål som bryter av fint mot de gula ostkrokarna. Och en flaska vin och en påse ostkrokar. Det blir en perfekt inflyttningspresent.




Tyvärr går det inte alltid som man tänkt sig.




Skålen sprack i glasyrbränningen :´-(
Tydligen var skålen för tunn och glasyrlagret för tjockt.

Utöver att jobba med själva leran måste jag jobba med min inställning. När saker går fel försöker jag övertyga mig själv om att det nog är bäst så. Att jag kan göra det bättre om jag gör om det. Så nu ska jag göra en ny skål. En tjockare skål. Den här gången ska texten vara på insidan. Det blir bättre. Så får det bli.

Förresten: Säger du ostkrokar eller ostbågar?


Kommentarer
Anna säger:

Men å så fin! Vad synd att den sprack :(

Men jag tror helt ärligt att den kommer bli ännu finare med texten på insidan. Hoppas vi får se resultatet sen!

Jag är så sugen på att gå keramikkurs nu så det är helt galet. Inte bra för mig att titta på alla fina grejer du gör ju... ;)

2012-03-22 | 17:07:46
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Helen säger:

Underbar färg! Tror också det blir ännu snyggare med texten på insidan:)

2012-03-22 | 21:51:09
Bloggadress: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Leo säger:

Ostbågar.



Ge aldrig upp!

2012-03-23 | 06:50:10
Bloggadress: http://leoscookie.hotmail.com
Linda/Candygirl säger:

Näe trist.. det var ju så fin



Ostbågar heter det.

2012-03-23 | 08:45:07
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Fröken Nattfrost säger:

Ostkrokar HETER det! ;)

Synd på skålen, den var väldigt fin. Blir också sugen att testa, men vet inte om det finns något liknande här i stan...

2012-03-23 | 10:26:00
Bloggadress: http://www.nattfrost.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback