Härmapa!

Man är ju inte Tomtens Dotter för intet. Mitt i all vår och den stundande påsken kände jag att det blev dags för lite julpyssel. Nämligen en julegris.

Grisen har jag spanat in i en av mammas alla pysselböcker. Varit sugen på att göra den i flera år, men konstaterat att den är lite för stor för att göra i Cernitlera (såvida man inte vill bli ruinerad förstås) och att trolldeg (som bokens gris är gjord av) och jag aldrig har samarbetat vidare värst väl!



Nu är han gjort i riktig lera. Helt nöjd är jag inte, men när han är doppad i rosa glasyr blir det nog bra :-)


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Men gud så söööt...

2012-03-17 | 14:38:25
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Marie(Underbara Juletid) säger:

Du gör så mycket fint i lera!! För många år sedan hade jag tillgång till ugn i ett halvår så då gjorde jag också lite men jag blir ju så sugen nu på att börja igen när jag ser allt fint som du gör! Jag får nog försöka ta upp den hobbyn när jag inte pluggar längre.

2012-03-18 | 11:25:39
Bloggadress: http://www.gladers.net
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Sicken läckerbit! Å jägerte ska testas som komplement till mintun i påsk :-D Hoppas du har det finemang ;-D KRAM

2012-03-21 | 17:44:28
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback