Viva Semester!

För att citera Gert Fylking: ÄNTLIGEN! Äntligen är det min tur att säga Hej Semester. Hej lata lediga dagar. Hej solsken. Hej pocketbok. Hej rosévin. Hej spontanitet. Hej då tidiga mornar, försovningar och deadlines.
 
Jag för två veckor sedan, uppklädd till tänderna och på väg till ett bröllop.
Den uppmärksamme ser att det inte är några vanliga fjärilar på klänningen - det är döskallefjärilar :-)
 
Det är så skönt. De senaste åren har sista jobbveckan inför semestern varit helt crazy. Har slitit som ett djur för att få allt klart, jobbat så mycket så att när semestern väl kom var jag som en urvriden disktrasa i flera dagar. Dessutom har jag gått in och jobbat en extradag min första semestervecka de senaste tre åren för att jag INTE hunnit klart. I år har det dels varit ett mycket bättre tempo rent allmänt. Fler som delat på arbetsuppgiften. Och sen tog jag en annan taktik: jag körde övertidsracet förra veckan istället. Så denna vecka har jag kunnat varva ner, gått hem hyggligt i tid och till och med kunnat flexa ut en halvtimme tidigare idag. Lycka!
 
Nu väntar lata dagar. Jag säger det igen: Äntligen!
 
 
 
 

Kommentarer
Katarina säger:

Önskar dig en fin och avslappnande semester! Jättefin bild på dig!

Svar: Tack Katarina :-)
Ica Ica Nötkrika

2012-07-21 | 04:44:56
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Leo säger:

Enjoy. :)

Svar: Det lovar jag :-)
Ica Ica Nötkrika

2012-07-21 | 09:43:03
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Så skönt att även du nu får lata lediga dagar :-D Å gryyyymt läcker är du i denna kreation!

KRAM KRAM från en som är sugen att nalla på en lagrad must efter att ha läst om jul i juli inlägget...


Svar: Åhh det ÄR skönt med lata dagar :-) Och man tackar :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-07-22 | 18:26:30
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Helly säger:

Ha en helt underbar semester. Fira att det är sommar varje dag :) Ses/hörs/skrivs när löven börjar falla och glöggen börjar värmas!
Snygg som attan är du i blåsan. Ser att du fick med lite rosa ;)

Svar: Tack för det! Semestern är väldigt härlig so far, idag blir det att åka iväg på auktion :-) Än sitter löven kvar på träden och solen värmer.Och tack, den klänningen är lite början på fördärvet haha. Men den är kul
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-07-23 | 12:22:37
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jag håller mig allt, för jag sprättar musten på torsdag då jag fyller år, har liksom blivit lite tradition att jula till det i samband med min födelsedag ;-D KRAM

Svar: Jag har försökt gratta dig på din sida, men blir bara utkastad. Så GRATTIS i efterskott :-) Hoppas att musten smakade bra. Jag drack en julmust igår jag med... Min syster stirrade konstigt på mig.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-07-24 | 09:10:56
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Maries strålande jul säger:

Visst är det härligt med semester! Kul att få se ett foto på dig och få ett ansikte på den som skriver, jättefint foto är det också!

Svar: Tack Marie :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-07-24 | 12:09:55
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Queen of Kammebornia säger:

Jag säger hurra för det! Hoppas du får det alldeles underbart! Och dödskallefjärilar, jag tror jag svimmar, så himla coolt!

Svar: Hurra hurra hurra hurra! Ett fyrfaldigt leve för semestern :-) Haha ja visst är det coolt?! Det blir alltid en riktig snackis när man dyker upp i den :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-07-27 | 15:03:01
Bloggadress: http://queenofkammebornia.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback