Julklapparna

Även i år fanns det mycket julklappar under granen. Dessutom kom tomten och han hade med sig ytterligare en säck med paket. Det verkar som om alla i familjen varit snälla under 2011 :-)


Min systers gran är helt fantastisk. Belysningen är inbygd, så man slipper strula med att försöka få ljusslingan att sitta jämt.


Jag hade slagit in julklapparna i ett alldeles underbart papper från GRANIT. Papperet i sig är inte juligt alls, men med de röda snörena så blev det toppenfint tycker jag. Jag och syster hade (helt omedvetet) matchat varandras paket väldigt fint. Deras paket var inslagna i röda papper med vita snören. Sen dök det upp en massa andra paket som inte passade in i färgkodningen, men vad gör det?

Så till innehållet i julklapparna:
Jag har fått så himla bra saker! Från mina föräldrar fick jag (traditionsenliga) trisslotter, en stor lila och en liten rosa Marimekkoskål. Jag fick även Nigellas senaste kokbok, alla Harry Potter-filmerna och lite strumpor. Dessutom fick jag en fotmassageapparat som jag testade igår kväll. Den kittlas lite, men var skön!
Från min syster och familj fick jag presentkort på Indiska (jag är på jakt efter ett överkast), en Metallicabok och ett foto på systersonen.

Jag gav naturligtvis bort en massa saker också:
Mamma fick ett lite utmanande pussel. Pappa (som älskar att fiska) fick en nyckelring som blåser upp en ballong om den råkar ramla i vattnet. Sen går jag och syster ihop på "den riktiga presenten", och det blev en matlagningsmaskingrej av något slag - ni vet en såndär som man kan tillaga (exempelvis) pommes frites i, men det går bara åt typ en matsked olja vid tillagningen. Vi testade den (eller rättare sagt det exemplar som de rackarna hade införskaffat sig själva en vecka före jul... MORR!) på annandagen och det blev jättegott. Det är inte pommes, men det är gott.
Syrran fick ögonfransserum, svågern fick en whiskey. De fick även en gemensam present i form av en köksklocka.
Systersonen fick en (traditionsenlig) Rolf Berg-tomte, en fejkad OnePiece och en bok om bilar.


Nu är det mindre än ett år till nästa julafton. 2012 års första julklapp inhandlades 2011-12-27...

Kommentarer
Linda säger:

Ja det var en underbar julgran. Wow...



Nån julklapp har jag inte köpt. men väl lite pynt till nästa år...

2012-01-06 | 12:57:28
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Marie/Underbara Juletid säger:

Wow vilken gran!

2012-01-06 | 13:27:04
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Marre säger:

Ja det är fin min gran:) över 2 m hög och 600 inbyggda lampor. Köpt på Helgbutiken. Kan varmt rekommenderas!

2012-01-06 | 22:41:49
Anna säger:

Wow, inte illa att redan ha köpt första julklappen inför nästa jul :)

2012-01-07 | 11:09:57
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback