Har gjort en tavla...

...med en tavla! Igår blev jag inspirerad. Igen. Den här gången var det faktiskt ett realistiskt projekt. Det var inte bara realistiskt. Det var görbart at once - jag hade ju faktiskt en överbliven lerklump i kylen.

Inspiration finns överallt, och igår fann jag den hos Therese och på en av hennes fina brädor. En sån kan jag göra, tänkte jag. Men på mitt vis. Med chilisylt och keramik.





Man kan (om man vill) se saker på det negativa sättet. Om man vill.
Då skulle man exempelvis kunna fokusera på att när jag vaknade hade den böjt upp sig på kanten. Då kom jag ihåg att Eva nämnt något om att platta saker ska torka under lätt press. Men eftersom leran inte var helt stel tänkte jag att... hmmm... man kan säkert böja ner den om man gör det sakta och försiktigt. Det kunde man inte så nu ligger tavlan i min papperskorg. Chilifrukten är dock intakt.

Men jag tycker att det är roligare att fokusera på det positiva.
För det första fick jag ett misstag att lära mig av. Check på den. Och helt ärligt så blev det inte så fint att använda samma typsnitt på all text. Det blev lite stelt och tråkigt. Så jag kommer att ta med mig några olika bokstavsstämpelset nästa gång jag ska keramika. Sen kom jag på en sak: chilisylten är supergod tillsammans med mögelost. Så man kommer att kunna multitaska skylten genom att antingen ha den som dekorativ detalj eller som ostbricka. Fiffigt va? :-) 

Dagens temasång
Kan bara bli Paintball Boys med Coca Carola. Får mig dels i stämning för dagens aktiviteter, och även att vandra bakåt i tiden. Typ till 1994. När jag var punkare med målad skinnpaj och tyckte att det absolut värsta öde som kunde drabba en människa var att bli "vanlig".



Idag ser jag inte det som någon katastrof direkt. Jag är som alla andra. Och naturligtvis som ingen annan. Unik på mitt sätt. Precis som alla andra är unika på sitt sätt. 

Today you are you, that is truer than true. There is no one alive who is youer than you.

...och vips blev jag inspirerad till ännu en tavla!

Kommentarer
Leo säger:

jag gillar verkligen din anda här.

2012-01-28 | 18:07:06
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Leo säger:

Jag gillar verkligen din anda här.

2012-01-28 | 18:07:43
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Leo säger:

Lite tjatig där...

2012-01-29 | 08:46:56
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Linda säger:

Oj det kommer bli superläckert det där. när du får till plattan...

2012-01-29 | 09:10:33
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Åhhh jag gillar idén skarpt,ser ju sååå lovande ut. Men som du skriver, blir ännu bättre med lite olika typsnitt, å toppen som bricka till osten!!! Du är ju kreativ som bara den!!! Ser så fram emot fler försök på tavlefronten, å då är jag den första att bestälal ett ex :-D KRAM

2012-01-29 | 12:02:52
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback