Ditt och datt

Idag var jag duktig och kom iväg i tid till jobbet. När jag gick hem kl 16:40 kändes det som om jag smet oförtjänt tidigt - och då hade jag ändå varit där 10 minuter för länge. Det var så skönt att komma hem tidigt.

Dessutom var det himla kul att veta att jag inte är ensam om att ha korta armar. Tack för svaren, det var kul att läsa :-)

Angående strömmingen i föregående recept: Jag lämnade receptet till en kollega i höstas. Hon är inte heller förtjust i strömming, men testade att göra nån annan fisk (rödspätta?) och rulla, hälla över såsen och in i ugnen. Det hade också blivit supergott. Kan även tänka mig att göra den där tunt skivade kycklingen enligt nedanstående princip.

För bra precis ett år sedan gjorde jag den godaste sylten jag någonsin ätit, nämligen päronsylt med vanilj och mörk choklad. Smaken var to die for, men konsistensen var inte helt klockren vilket jag tror berodde på en kombination av för hårda päron, för kort koktid och för mycket vatten.

I förra veckan hade de erbjudande på päron, så jag köpte på mig ett gäng. Nu har päronen blivit sådär perfekt saftiga och asociala - dvs man vill bara äta dem i ensamhet i sitt eget kök - och nu är det dags för en ny omgång. Den här gången tänker jag skippa vanilj och choklad. Istället ska jag testa att smaksätta med ingefära. Älskar ingefära.

Det MÅSTE bli en höjdare, för det har jag bestämt :-)


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback