Julgranskulor i kubik

Åhh jag har så många bilder att visa, så det får bli flera inlägg från Lübeck. Vi börjar med en liten kavalkad från en alldeles underbar butik som sålde allt möjligt och omöjligt julpynt. Uppskattningsvis bestod 75% av butiken av saker som kunde hängas i granen.
 
Har ni följt bloggen ett tag så vet ni att jag gillar julgranspynt. Jag kan lätt gå överstyr på den fronten... Sedan tidigare har jag runt 350 grejer att hänga i granen så om jag vill så kan jag skaffa en riktigt full gran. Men visst... Allt kommer inte upp samtidigt. Och det är ju skönt att kunna variera sig :-)
 
 
Jag ÄLSKAR snöflingor! Så nu har jag hittat den perfekta stjärnan till grantoppen. Kommer att bli såååå fin i min gran.
 
Resterande bilder är bara ögongodis. Håll till godo :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Upptäckte när jag skrev inlägget att jag inte fotat de kulor som jag verkligen stog och dregglade över. För av ovanstående bilder så är det egentligen endast den vita kulan med röd gran, samt de på sista bilden ovan som skulle kunna få följa mig hem. Undra varför jag inte fotade den underbara spiran som var formad som en snögubbe... Eller skridskorna i guld. Eller alla fantastiska diskreta kulor... Och sen så kostade de en del... Runt 4 - 9 euro fick man ge för en pumla. Jag hade lugnt kunnat försätta mig själv i personlig konkurs där....

Kommentarer
tomtemor säger:

ÅÅÅÅÅ den grå med vitt landskap och den blå i bakgrunden är bara så fina.

Svar: Mmm jag veeeeet. Ville köpa hur mycket som helst
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 08:55:43
Axelina säger:

Älskade den vitröda med granbarr på! Åh jag förstår att det var svårt att hålla tassarna i styr!

Svar: Mmm den är en av mina favoriter med.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 09:30:08
Bloggadress: http://ourchristmas.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Åhhh här snackar vi ögongodis!!! JAg har påbörjat en traditio natt köpa en gaen och lite ovanlig pumla för varje år, har bla en cupcake och dinousarie, å en tomte på MC hade också lätt kvalat in, så någon gångi framtiden tänker jag ha en helt crazy gran... KRAM!

Svar: Just, det minns jag från förra året :-) Det är lite inte alls din stil, men det gör det hela ännu roligare :-) KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 09:32:07
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Mathilda säger:

Å sån fin "stjärna" till julgranen!! Jag älskar också snöflingor, blev lite avundsjuk nu. Vill också ha en sån!!! :) mysiga bilder

Svar: ...och ikväll ska granen upp :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 09:53:48
Bloggadress: http://mathildasjul.wordpress.com
Victorias Jul säger:

Åh vilken fina snöflinga, kul med något annat än en stjärna i toppen

Svar: Visst är det! Nu hoppas jag bara att den inte är för tung... Det var min förra stjärna, så den kom aldrig på plats...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 11:25:03
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

En sån gitarr har ju jag... - älskar den. matchar min döskalle bra.. haha..

Svar: Ja, och nu är de på plats :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-04 | 19:35:00
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback