EFIT första advent

Marie kom med en EFIT-utmaning som jag har genomfört nästan helt och hållet... Den första bilden missades och det är ett par timmar mitt på dagen som är borta, men ändå... Håll till godo:

Vaknade upp på vandrarhemmet i Lübeck och hade helt glömt bort det där med EFIT. Men det var inget mer revolutionerande än packning, dusch och en inte alltför spännande frukost.
 

Vi lämnade vandrarhemmet kl 09:30 och tog en promenad runt staden. Det finns hur mycket underbara hus som helst. Trånga och krokiga gränder, vinklar och vrår. Jag tog hur mycket bilder som helst, men det är ju ETT foto i timmen, så... Medan vi promenerade singlade snön lite vackert.
 

Efter ett tag knallade vi in på ett café så runt 10:30 tog vi en second breakfast.
 
.
Runt 11:20 var det dags att gå tillbaka till vandrarhemmet, hämta väskorna och ringa taxi. Men på vägen tillbaka passade jag på att ta ett foto av några bodar - när de inte var öppna så var det inte så mycket folk i vägen haha
 

Vi kom ut till flygplatsen, dumpade väskan och tog en sista gluhwein. Klockan var då 12:25. Flyget fick en timme senare...
 
 
...och så himla mycket annat än moln fanns det inte att ta bilder på. Men det var ett alldeles strålande väder kl 13:35 och jag är väldigt fashinerad av molnen.
 
 
14:15 ska vi precis gå ner för landning. Solen har börjat gå ner och ljuset är fantastiskt.
 
Efter landningen fick vi springa till flygbussen från Skavsta till Stockholm och då sov jag och fotograferade ingenting alls... Sen släpade jag väska. Så nu gör vi en paus till...
 
 
...kl 17:15. Då har jag precis kommit hem, kokat en kopp the och tänt första ljuset. Mums vad det är gott med the!!! Passade även på att se det första avsnittet av adventskalendern eftersom jag inte var hemma på lördagen. Man vill ju vara redo innan...
 
 
.kl 18:45. Då var det dags att bänka sig framför TV:n och se på avsnitt nr 2. Döm om min förvåning när SVT tabbat sig och visar avsnitt 1 en gång till. Nån mer som blev irriterad?
 
 
Min resväska som gör mig glad. Dels för att den så klart är förknippad med resor, som per default är roligt, men även för att jag blir glad av de rosa prickarna. Klockan var 19:30 när jag började packa upp väskan.
 
 
20:45 är det dags att blåsa ut första ljuset och förflytta sig in i vardagsrummet därför att...
 
 
...21:00 börjar Law and Order SVU, och sedan är det dags att...
 
 
...krypa ner i sängen som nu är bäddad med mina favoritsängkläder. Klockan är nu 22:30 (men jag smygtog faktiskt bilden ett par timmar innan så att jag skulle hinna ladda över bilderna i datorn... även om det är fusk...)
 
Kul initiativ Marie! Det gör vi till en tradition tycker jag :-)

Kommentarer
Melody säger:

Vilket härligt inlägg! Tack för att du delar med dig!
Melody med matte

Svar: Det bjussar jag på ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 08:28:59
Maries strålande jul säger:

Kul att få ta del av din dag!

Svar: Det var roligt. Det här borde vi göra till en tradition :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 10:01:29
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Katarina säger:

Tack för inlägget, vilken bra idé! Kram

Svar: Kram :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 10:43:19
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Liza säger:

Vilken mysig dag du hade! :)

Svar: Det var grymt :-) Hoppas att du också hade en fin advent!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 14:50:33
Bloggadress: http://www.christmasmagic.blogg.se
Queen of Kammebornia säger:

Men så knasigt! Vi tittade på morgonen och då blev det rätt... Kram!

Svar: Näe... Upptäckte igårkväll att jag tittat på avsnitt 2 på webben istället för avsnitt 1. Så det var alldeles rätt som sändes på TV:n...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 15:51:43
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Linda säger:

Näe-- vi såg ju på kvällen och det var rätt. Men vi såg på barnkanalen - såg du på SVT1 kanske?

Svar: Näe... Upptäckte igårkväll att jag tittat på avsnitt 2 på webben istället för avsnitt 1. Så det var alldeles rätt som sändes på TV:n...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-03 | 23:00:27
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback