Apelsinglögg

 
Kul att läsa era gissningar (både hos mig och i era egna bloggar) på vad Blossa12 kommer att smaka. Ju mer jag tänker på det, ju mer tror jag att Karro har rätt med sin granatäppelgissning. Men jag hoppas så klart att antingen jag (blodapelsin och ingefära) eller Helly (ingefära) har rätt. Jag ÄLSKAR ingefära!
 
Dock är det en liten sak som stör mig. Igår fick jag nämligen en snilleblixt. Jajamen. Jag kom nämligen på vad årets glögg smakar. Det var inte rosé. Och det var inte granatäpple. Det var något annat rött. Tyvärr stod jag i duschen när jag kom på vad det var, och när jag duschat klart kom jag inte ihåg att jag fått en uppenbarelse. Nu kommer jag bara ihåg ATT jag fått en uppenbarelse men inte vad den bestod av. Suck.
 
Annars är ju Ann-Sofi något på spåren.. Det går ju faktiskt att styra upp själv. Hittade ett recept från mat-Tina som verkade vara något att bygga på - jag måste bara vänta på att det blir kallt på Sicilien så att det blir några blodapelsiner nån gång... Och fila på det där med sockermängden. Klippa bort stjärnanisen. Lägga till färsk ingefära. Och något starkt. Rom kanske. Vid närmare eftertanke något helt annat än receptet. Men det var en fin bild i alla fall. Den fick igång hjärnan :-)
 
Bilden är lånad från www.spisa.nu. Klicka på bilden för att komma till receptet.
 
Jo just ja... På jobbets fredagsfika frågade jag kollegorna vad de trodde om årets smak. Hade inte sagt något om färgtemat på sidan. Kollegorna gissade på följande smaker: Lakrits, lime, blodapelsin, granatäpple, bergamott samt päron. Lakrits och lime lät otäckt. Men bergamott skulle kunna vara en smaksättare, helt klart. För mig som "knarkar" Earl Grey låter det iaf synnerligen intressant.

Kommentarer
Sockenvägens söta säger:

Kreativ samlign på ditt jobb, å ja, jag klurar å klurar å väntar med spänd förväntan vad det kan tänkas vara...
Och socker håller jag mig ifrån iaf hela denna vecka, sedan vet jag inte om det blir en vecka till, har inte riktigt koll på slutdatumet som inte är exakt månaden ut, utan 30 dagar...
KRAM!

Svar: Fy attans vad du är duktig!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 11:52:18
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ha ha ja det krävs nog en julgalning till för att förstå det normala i det hela ;-D Jag har dessutom en stor burk med juleskum och julmust på lut ;-P Som sagt, bara sockerutmaningen är över... då!!!

Svar: Genom sig själv känner man andra, och hela den biten :-) Juleskum är ingen favorit. Men musten är jag avundsjuk på. Drack iofs en flarra i somras hemma hos föräldrarna (som oxå har en välfylld matkällare) men jag har ingen i mitt eget hem :-( Varken matkällare eller must
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 15:45:44
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

You go girl:-D

Svar: Apelsiner inhandlade - man kan ju göra en test på gula apelsiner. Sen började jag tänka på 2010 års sommarsucce... 1-2-3 Fanta och rosé... Man kanske skulle göra en gulrosa glögg... Hmmm...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 16:57:18
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Maries strålande jul säger:

Du får ursäkta mig men jag hoppas att du har fel för jag gillar inte ingefära, men tur att smaken är olika :) Men både granatäpple och blodapelsin låter gott.

Svar: Ja då förstår jag att du hoppas på att jag har fel. Det hade jag oxå gjort om jag var du... Lite som jag kände förra året med kaffeglöggen; "Va? Kaffe? Hörde jag rätt? Jag hatar kaffe!"
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 19:05:19
Bloggadress: http://julen.gladers.net

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback