Vilken mathelg!

Som sagt: kära mor fyllde 60 år och det har vi firat. Mat är viktigt i firandet, och jag skulle kunna tänka mig att jag lagt på mig 4 kilo på fyra dagar... Men det är det värt.

Vad sägs om följande meny?

Fredag:
Grillpremiär


Lördag:
Laxtartar med skummig citronsås

Gravad oxfilé med nobissås
Fruktsallad med hemgjord glass

Söndag, the big day:
Smörgåstårta
till lunch

Kaffe med marängcrisptårta, macaroner, kokoskakor, toscakladdkakerutor, rulltårta

Fylld smördegsbakelse
Tjälknöl med potatisgratäng

Måndag - rester:
Smörgåstårta till frukost
10-fika med det som fanns kvar av gårdagens kakfat
Resterna av tjälknölen, hasselbackspotatis och kantarellsås till lunch.

Lägg till den där överfyllda godisskålen som stod på bordet och som bidragit till den där konstanta mättnadskänslan. Snart beger jag mig till tåget. Dags att åka hem, och nu är det nog läge att dra ner på kalorierna och starta upp promenaderna.

Återkommer så klart med bilder och recept.


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Att äta är SOCIALT och gott, så jag rör mig hellre än skär ner på det nöjet :-D Ser fram emot recept således! KRAM

2012-04-23 | 12:51:01
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Linda/Candygirl säger:

Wow... vilken helg. Jag älskar såna mathelger.

2012-04-23 | 16:44:52
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback