Mera julbokstips: Monikas Jul

Har ni Monika Ahlbergs julkokbok än? Den har ju trots allt ett par år på nacken, den utkom redan 2009 tror jag. Jag lånade min systers bok och insåg att det bara fanns två alternativ: antingen köper jag boken själv eller så skulle systeryster aldrig någonsin få tillbaka boken. Gissa vilket alternativ jag valde?


Rätt gissat, jag köpte den så klart. Boken tilltalar mig av flera olika anledningar: För det första innehåller den mycket bilder. För det andra för att Monika Ahlberg inte pysslar med så mycket pekpinnar (vilket är gemensamt för de jag ständigt återkommer till; Anna Bergenström, Jamie Oliver, Nigella för att nämna några). Och för det tredje för att den inte BARA fokuserar på julbordet på julafton. Precis som i Nigellas julbok finns dessutom kapitel med mingelmat, drycker, godis och (att inga andra julböcker pysslat med det förut?) ett kapitel för rester. 

En sak bara: boken släpptes med svart och rött omslag 2009. Samma bok, olik utsida. 2010 kom en vit bok. Jag köpte den vita. Dumt. (man tänker inte alltid hela vägen när man handlar på postorder...) Det vita är en "mjuk" bok så det är värt att lägga 40-50 kronor till för att få en "hård" bok som håller lite bättre :-)



Detta tycker jag ser jättegott ut: pepparkakor med lingoncreme. Finns risk att det dyker upp några sådana på årets glöggfest :-)


Kommentarer
Johanna säger:

Verkar vara en underbar bok det där :)

2011-09-18 | 11:05:51
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se/
Lisas Vinterland säger:

Hoppsan! Jag ser det... jag registerar om omedelbart :)

2011-09-18 | 11:27:48
Bloggadress: http://lisasvinterland.blogspot.com
Sanna säger:

Sv: Jag har Monikas Jul, superbra och FIN bok faktiskt! Men tillbaka till naglarna: Less is more den här gången eller hur? ;)

2011-09-18 | 16:00:32
Bloggadress: http://sannaschristmas.blogg.se/
Svensk Jul säger:

Verkar vara en fin bok, har funderat på att köpa den men har inte gjort det ännu. Får se om det blir denna jul.

2011-09-19 | 11:56:17
Bloggadress: http://svenskjul.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback