Någon som har ett recept på Pretzels?

Smakade Pretzels för första gången när vi var i Las Vegas i maj, och ÅH så gott det var. Förra helgen såg jag på Så Funkar Det på Discovery, där de besökte ett litet bageri som tillverkade dessa och blev så otroligt sugen.


För dig som inte vet vad det är så... Det är en mjuk saltbeströdd kringla som skulle kunna jämföras lite med en bagel. Precis som bagels så ska man koka pretzels innan man gräddare dem i ugnen. Resultatet blir lite småsegt och väldigt väldigt gott.

Nu kom jag på att det säkert är väldigt gott med pretzels till glögg. Så jag undrar om någon har ett recept att dela med sig av? Jag vet, jag kan googla. Men det finns så mycket skräp i förhållande till guldkorn, så det vore skönt att ha ett recept som någon faktiskt kan rekommendera...

Kommentarer
Fridolin säger:

Jag bakade just pretzels till en oktoberfest på jobbet förra året. Vet inte hur autentiskt receptet är men de blev goda, lite sega men ändå mjuka liksom. Jag använde ett recept från hembakningsrådet men tyvärr funkar inte länken jag bloggade om då längre och jag skrev typiskt nog inte ned receptet.

2011-10-26 | 19:30:05
Bloggadress: http://fridolinsjul.blogspot.com
Helena - Hellys Jul säger:

Pretzels till öl på första bästa oktoberfest - perfekt!

Pretzels med senap på nån avenue i NY - Som i en film.

Pretzels till glögg - spännande.



Jag tror att det är som med bagels, att de ska kokas innan ugnen. Men det är bara gissningar...



Sv. håller med dig i dina tankar om jultidningarna. Det är mycket av samma, samma. Sen är det samma annonser i dem oxå. Man får helt enkelt vända sin shoppingpåse väster ut och plocka med sig några tunga skrifter från USA. De kan sin pyntning och pyssling.

2011-10-26 | 21:01:56
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Marie/Underbara Juletid säger:

Förlåt ett trött och vimsigt inlägg, när jag såg din bild i bloglovin spalten trodde jag du höll en gul orm i händerna. Det är nog dags att gå och lägga mig nu!

2011-10-26 | 22:21:55
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Katarina säger:

Hej! Jag har bakat pretzel :)

http://hovkonditorn.blogspot.com/2011/08/pretzel.html

2011-10-27 | 02:28:18
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback