Mästarglögg

Tänk, här går jag omkring och tror att jag har bra koll på julen i allmänhet och glöggsortimentet i synnerhet. Det visade sig att jag har fel. Tokfel verkligen.

I går kväll sprang jag nämligen på en glögg som jag inte hört talas om tidigare. Mästarglögg.

Smaka på ordet. Mästarglögg.

Visst låter det gott?  Det låter starkt och kraftfullt. Intensivt. En sån som tillverkas med stort hjärta och hårt arbete. Som en vinnare helt enkelt.

Den kittlade verkligen alla mina VILL HA-nerver till bristningsgränsen.


Färjestads egen Mästarglögg.
Svenska mästare 2011.
Efter en knackig inledning på säsongen är vi på rätt spår igen.
Guldet blir kvar ett år till i Karlstad. Det säger jag dig. Guldet blir kvar i Karlstad även 2012.

Fotot har jag fått låna av Emelie - Jul i Tomteverkstan. Det var för övrigt där jag hittade informationen om glöggen. Tack så mycket.


Kommentarer
Julstugan säger:

Fanns en förra året här nere som hette liknande men med Frölunda.



Min inte sjutton var de några mästare.

2011-11-12 | 08:32:16
Bloggadress: http://www.julstugan.blogspot.com/
Helena - Hellys Jul säger:

Jag skulle sååååå gärna vilja höra snacket hos Färjestadsledning "mmm nu är vi mästare, vad ska vi göra för att verkligen fira detta? Ska vi göra ett mästarschampoo, en mästarleverpastej nej vi gör en mästarglögg!!" Hur kom dom på den idéen??? Skit samma, kul är det.



Sv: när jag läste ditt inlägg om magknipet var jag för febersnurrig så jag missade att det handlade om när du var barn. Tyckte det var lite konstigt att dina föräldrar hurrade varje gång deras 30+ dotter fes... Guuud vad jag skrattade när jag, efter ha gnuggat mig i ögonen, läst rätt. Fick mig helt klart att må lite bättre! TACK!

2011-11-12 | 09:35:11
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback