Herrljunga Mocca och Choklad

Stora glöggprovningsdagen tydligen. Nu har vi testat Herrljunga Mocca och Choklad också. För min del, som inte alls gillar kaffe och dessutom har svårt för chokladglögg, så var den ingen höjdare. Ta därför inte mig som referens.

Ett stort plus är att det är en kravmärkt glögg. Sånt gillas. Glöggen smakar mycket mera kaffe än vad Blossan gör (vilket alltså inte är en fördel i min mun, men kanske i någon annans?)

Så här gick snacket under provsmakningen:

P: Den här luktar i alla fall glögg
P: Den här var bättre än Blossa11
N: Tycker den smakar lite kaluha
N: Det är för mycket smak
P: Jag tycker den är god. Jag gillar den här.
C: Den är inge vidare.
C: Den smakar motorolja, kanske.
P: Den smakar glögg. Smaksatt glögg.
P: Den smakar mer choklad än kaffe.
N: Det är för mycket smak för att urskilja specifika smaker.
P: Mycket mera glögg än den förra i alla fall.
C: Den här är inte god alls.
P: I like! Den här kan jag köpa.

Betyg
Som ni märker av ovanstående kommentarer är åsikterna väldigt spridda, därför väljer jag att separera betygen.
Petra: 4
Christer: 1
Niklas: 1
Jag: 2
Vilket ger oss ett snittbetyg på

Kommentarer
Helena - Hellys Jul säger:

Ja, det låter inte som det är nån favorit hos mig heller. Jag kan tänka mig att äta choklad ihop med glögg men inte ha den i, så att säga. Som den tråkiga traditionalist jag är vänder jag mig mot Blossas starkvinsglögg och ler och känner mig hemma. Så, inga moderna grejsor för mig i år!

2011-11-20 | 23:02:22
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback