En stjärna lyser så klar

Nu syftade jag inte på jullåten med samma namn, utan jag syftar på min utebelysning. I söndags satte jag upp slingan på uteplatsen. Senare på kvällen fick den vara tänd i fem minuter eller så, bara så att jag skulle kunna avgöra om den skulle få sitta kvar där, eller hamna på något annat ställe.


Slingan kommer från IKEA och jag blev så glad när jag läste i deras reklamblad att den säljs även i år (jag var nämligen på jakt efter en till förra året, men var för sent ute...)

Sen ska jag ta fram mina fejkade buxbombollar med inbyggd belysning. De är så fina, jag måste bara bestämma VART på uteplatsen de ska stå.

HÄR ser min uteplats ut förresten (dock kraftigt vidvinkelobjektivad bild, då den kommer från lägenhetsannonsen och skulle lura oss att minnas uteplatsen som större än vad den är. Dessutom är den helt fucked up på nåt vis, det ser ut som om jag lekt i photoshop, men det har jag inte). Den har sol mellan 11 och 21 på sommaren, jag får skugga ifrån björken som skymtas till höger i bild om jag behöver det. Här ryms massvis med tomatplantor (tack mamma) och det finns en liten jordplätt där jag kan odla örter. Det är inte fy skam när man bor i lägenhet.
Dagens i-landsproblem: När man gör i ordning inomhus så heter det inredning. Men heter det utredning när man gör i ordning utomhus?

Kommentarer
Linda säger:

Ja det är en fin uteplats. Den ska du vara glad över. Vi satte ut ena utebelysningen vid vårt Lilla Gula Hus redan för en vecka sedan. Det är så mörkt i november så lite belysning under brotaket är bara mysigt. Men jul-sparken kommer ut till advent.

2011-11-08 | 12:46:45
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Amandas jul säger:

Det blev bra! Diskret men ändå fint :) Vilken uteplats du har förresten....trots att den kanske är som du skriver lite mindre, men vad gör det? :)

2011-11-08 | 12:47:36
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se/
Sannas Christmas säger:

Sv: Härligt!! :)

2011-11-08 | 16:02:22
Bloggadress: http://sannaschristmas.blogg.se/
Helena - Hellys Jul säger:

Längtar till att få sätta upp ljusslingor. De (eller vi, för det är bostadsrättsföreningen) håller just nu på att sätta upp balkonger på lägenheterna. YIIIIPPIIIEEE! Men, och det är ett stort men, det blir inte klart förrän vecka 7!!! :( Så min lilla plan tidigare i höstas om att julpynta ute blir det sämre med. Men, jag kanske kan ta å kidnappa en pisk-/vädringsbalkong...?

2011-11-08 | 21:54:54
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Anna säger:

Vilken fin ljusslinga, ser jättemysig ut.



Ja, det brukar vara ganska mkt recept i Lantliv. Mest inredningsreportage, men lite resereportage, recept och mode också. Och till jul brukar det vara rätt mkt goda recept att inspireras av. I år har jag som sagt inte riktigt hunnit titta så noga än, men snart så :)

2011-11-08 | 21:57:41
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Jättefin ljusslinga! Tyvärr är min sambo av någon konstig anledning extremt anti-IKEA! Fast om jag inte berättar att jag köpt den där... ;)

2011-11-09 | 08:35:52
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback