Cleaning in progress...

...och faktum är att det är rätt kul. Missförstå mig rätt nu. Jag gillar inte att städa. Men jag gillar att ha det rent och fint runtomkring mig. Vackert så. Men just städningen inför advent finner jag en viss ro i. Att veta att de där sakerna som aldrig blir gjorda faktiskt blir gjorda nu.

Att allting blir gjort samtidigt.
För även om man lägger in nån extragrej vid varje städning så sker det inte - i alla fall inte för mig -  att fläkten görs ren vid samma städning som kylen torkas eller kaklet i badrummet skrubbas. Så det är skönt att få dessa saker gjorda samtidigt. Känslan av att hela lyan är ren från grunden samtidigt. Inte bara på ytan.

Nu väntar en lunchpaus och jag ska knalla iväg till affären och panta tomglas. Sen ska jag skicka iväg mina paket till min mottagare i julswappen.

Fridens, vänner!

Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Förstår EXAKT känslan, har putsat fönster, våtdammsugit soffan och tagit toan kliniskt i dag, så skönt så här efteråt då det är gjort å det luktar RENT. KRAM KRAM

2011-11-21 | 17:01:31
Bloggadress: http://lurans.blogg.ses
Emelie - Emelies Christmas säger:

Jag förstår precis vad du menar! hehe

2011-11-21 | 17:32:44
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/
Helena - Hellys Jul säger:

Visst sover man lite bättre när det är städat hemma?! Det finns liksom inget att haka upp sig på.

Minns att jag i högstadiet inför varje matteprov var tvungen att städa mitt stökiga rum innan jag kunde plugga för att ha ett helt tomt huvud...

2011-11-21 | 20:43:54
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback